A Golf a Volkswagen legfontosabb modellje, és most megérkezett a nyolcadik generációja. A formája csak finoman változott, de a műszaki tartalmával és a felszereltségével továbbra is példát mutat.
1974 óta a kompakt kategória etalonjának tartják a Golfot, amiből eddig több mint 35 milliót adtak el. Az évtizedek során erős konkurenseket kapott, de máig nagy eseménynek számít egy új generáció bemutatója. 2012-ben jelent meg a hetes Golf, ezért itt volt az ideje a modellváltásnak, és a Volkswagen nem váratott tovább, több előzetes után bemutatta a vadonatúj 8-as Golfot.
#1 A stílusa felismerhetően Golf maradt
A Golf megtartotta a jellegzetes stílusát, az ötajtós karosszériáról és a széles C-oszlopról a legújabbat is könnyen felismered. A szűk hűtőmaszkkal egy vonalba tett, szériában LED-es, felárért adaptív fényszórók újak, a széles nappali menetfény egyedi arcot ad a Volkswagen kompaktjának, ami a lökhárító nagy légbeömlőjével és a nagy kerekekkel sportos is.
#2 Kompakt méretű, de belül tágas
Az új Golf ötajtós karosszériája nem nőtt tovább, 4,28 méter hosszú, 1,8 méter széles és 1,46 méter magas, a tengelytávja 2,64 méteres, ami azt jelenti, hogy a hossza négy, a tengelytávja két centivel gyarapodott. Az elődökkel már bizonyította a Volkswagen, hogy okos csomagolással ekkora területen is tudnak tágas autót tervezni.
#3 Képernyők és érintőgombok mindenhol
Az igazi újdonság az utastérben vár. A hagyományos számlapoknak búcsút intettek, minden változatban 10,25 colos képernyő vetíti a műszereket, mellette alapból 8, felárért 10 colos érintőképernyőt találsz, és a „Helló, Volkswagen!” hangvezérlés sem marad el. Új az automata váltó apró választókarja, és a hagyományos kapcsolók nagy részét érintőgombok váltották fel.
#4 Szinte minden benzines hibrid lesz
A motorkínálat csak látszólag változatlan, a Golfnál is megjelenik a mild hibrid technika. A háromhengeres 1.0 TSI 90 és 110 lóerős, a négyhengeres 1.5 TSI 130 és 150 lóerős lehet, és a 90 lóerőst leszámítva a hétfokozatú DSG váltó rendelésekor mind 48 voltos mild hibrid rendszert kap, ami akár menet közben, amint csak lehet, leállítja a benzinmotort.
#5 Még a sportos Golf is egy hibrid lesz
Nem egy, hanem két konnektorról tölthető hibrid is lesz, amit az 1.4 TSI-vel és hatfokozatú DSG váltóval szerelnek: az egyik az eHybrid 204 lóerővel, a másik a GTE 245 lóerővel. Az akkumulátor 13 kilowattórásra növekszik, amivel 60 kilométert mehet elektromosan. Tisztán elektromos nem lesz már a Golfból, ezt a feladatot a hasonló méretű, de eleve elektromosnak tervezett ID.3 kapja.
#6 A Volkswagen kitart a dízel mellett
A 2.0 TDI továbbra is választható lesz 115 és 150 lóerővel, a legújabb emissziós normáknak megkettőzött SCR katalizátorral felel meg, ez 17 százalékkal csökkenti a fogyasztást, és 80 százalékkal a nitrogénoxid-kibocsátást. Később nem maradnak el a sportos GTD, GTI és R változatok sem, és továbbra is lesz Variant, azaz kombi, ami még az idén bemutatkozhat.
#7 Szinte önállóan vezeti magát
A Golf mindig online lesz, és a hálózaton keresztül kapja majd az infót a környéken lévő dugókról, balesetekről. Benne lesznek a legújabb vezetéssegítő rendszerek, így a Travel Assist segítségével 210 km/órás sebességig képes önmaga tartani a sávot és a távolságot az előtte haladótól, de a navigáció adatai alapján a kanyarok előtt önállóan is lassít.
#8 Tele lesz high-tech megoldásokkal
A Golfra mindig is jellemző volt, hogy a nagyobb kategóriákban látott extrákat hozza el a kompaktok közé. A legújabb Golfban lesz többek közt a szélvédőre vetítő színes head-up display, háromzónás klíma, Harman Kardon hifi, és az okostelefont lehet kulcs helyett használni az ajtók nyitására és a motor indítására is, ezzel akár a barátainkkal is megoszthatjuk az autót.