A Golf a Volkswagen legfontosabb modellje, és most megérkezett a nyolcadik generációja. A formája csak finoman változott, de a műszaki tartalmával és a felszereltségével továbbra is példát mutat.

1974 óta a kompakt kategória etalonjának tartják a Golfot, amiből eddig több mint 35 milliót adtak el. Az évtizedek során erős konkurenseket kapott, de máig nagy eseménynek számít egy új generáció bemutatója. 2012-ben jelent meg a hetes Golf, ezért itt volt az ideje a modellváltásnak, és a Volkswagen nem váratott tovább, több előzetes után bemutatta a vadonatúj 8-as Golfot.

#1 A stílusa felismerhetően Golf maradt

A Golf megtartotta a jellegzetes stílusát, az ötajtós karosszériáról és a széles C-oszlopról a legújabbat is könnyen felismered. A szűk hűtőmaszkkal egy vonalba tett, szériában LED-es, felárért adaptív fényszórók újak, a széles nappali menetfény egyedi arcot ad a Volkswagen kompaktjának, ami a lökhárító nagy légbeömlőjével és a nagy kerekekkel sportos is.

#2 Kompakt méretű, de belül tágas

Az új Golf ötajtós karosszériája nem nőtt tovább, 4,28 méter hosszú, 1,8 méter széles és 1,46 méter magas, a tengelytávja 2,64 méteres, ami azt jelenti, hogy a hossza négy, a tengelytávja két centivel gyarapodott. Az elődökkel már bizonyította a Volkswagen, hogy okos csomagolással ekkora területen is tudnak tágas autót tervezni.

#3 Képernyők és érintőgombok mindenhol

Az igazi újdonság az utastérben vár. A hagyományos számlapoknak búcsút intettek, minden változatban 10,25 colos képernyő vetíti a műszereket, mellette alapból 8, felárért 10 colos érintőképernyőt találsz, és a „Helló, Volkswagen!” hangvezérlés sem marad el. Új az automata váltó apró választókarja, és a hagyományos kapcsolók nagy részét érintőgombok váltották fel.

#4 Szinte minden benzines hibrid lesz

A motorkínálat csak látszólag változatlan, a Golfnál is megjelenik a mild hibrid technika. A háromhengeres 1.0 TSI 90 és 110 lóerős, a négyhengeres 1.5 TSI 130 és 150 lóerős lehet, és a 90 lóerőst leszámítva a hétfokozatú DSG váltó rendelésekor mind 48 voltos mild hibrid rendszert kap, ami akár menet közben, amint csak lehet, leállítja a benzinmotort.

#5 Még a sportos Golf is egy hibrid lesz

Nem egy, hanem két konnektorról tölthető hibrid is lesz, amit az 1.4 TSI-vel és hatfokozatú DSG váltóval szerelnek: az egyik az eHybrid 204 lóerővel, a másik a GTE 245 lóerővel. Az akkumulátor 13 kilowattórásra növekszik, amivel 60 kilométert mehet elektromosan. Tisztán elektromos nem lesz már a Golfból, ezt a feladatot a hasonló méretű, de eleve elektromosnak tervezett ID.3 kapja.

#6 A Volkswagen kitart a dízel mellett

A 2.0 TDI továbbra is választható lesz 115 és 150 lóerővel, a legújabb emissziós normáknak megkettőzött SCR katalizátorral felel meg, ez 17 százalékkal csökkenti a fogyasztást, és 80 százalékkal a nitrogénoxid-kibocsátást. Később nem maradnak el a sportos GTD, GTI és R változatok sem, és továbbra is lesz Variant, azaz kombi, ami még az idén bemutatkozhat.

#7 Szinte önállóan vezeti magát

A Golf mindig online lesz, és a hálózaton keresztül kapja majd az infót a környéken lévő dugókról, balesetekről. Benne lesznek a legújabb vezetéssegítő rendszerek, így a Travel Assist segítségével 210 km/órás sebességig képes önmaga tartani a sávot és a távolságot az előtte haladótól, de a navigáció adatai alapján a kanyarok előtt önállóan is lassít.

#8 Tele lesz high-tech megoldásokkal

A Golfra mindig is jellemző volt, hogy a nagyobb kategóriákban látott extrákat hozza el a kompaktok közé. A legújabb Golfban lesz többek közt a szélvédőre vetítő színes head-up display, háromzónás klíma, Harman Kardon hifi, és az okostelefont lehet kulcs helyett használni az ajtók nyitására és a motor indítására is, ezzel akár a barátainkkal is megoszthatjuk az autót.

Ez is érdekelhet:

Az elektromos autók Volkswagenje lesz az új ID.3

Jövőre érkezik, és 550 kilométert is mehet egy töltéssel.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Könnyű kérdés, hogy mikor mutatták be ezeket az autótípusokat. Vagy mégsem?

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés