A Porsche látványos, SUV-mentes gyári tesztflottát hozott Magyarországra, hogy az újságírók és az ügyfelek megtalálhassák kedvenc sportmodelljüket.

Az alsópetényi Prónay-kastélyból indult a Porsche Experience tesztsorozat magyar köre, melyen a meghívott újságírók és a márka elkötelezettjei végigkóstolhattak egy nagyon kellemes, felsőkategóriás sportkocsi-menüt. Úgy gondolom, igaz szívvel mondhatom, hogy sportkocsikról van szó, mert SUV-ot most nem hozott Porsche. A Taycan Cross Turismo Turbo és a Panamera Turbo S pedig, hiába van kettőnél több ajtajuk és komolyan vehető hátsó üléseik, sőt: a Taycannak még ebben a változatban egy nagyon enyhe terepes beütése is, teljesítmény, kanyarstabilitás és élmény szempontjából bőven beleférnek a sportautó-kategóriába.

Pont erre voltam egyébként a leginkább kíváncsi. Országúti használatban, ha valaki nem akarja a pályán a stopper, esetleg más Porschék vagy egyéb sportautók elleni küzdelmekben is meghajszolni néha a kocsiját, kell neki „igazi” Porsche?

Tud valamit országúton a rövid, farmotoros 911-es, amit a jóval komfortosabb és praktikusabb Panamera vagy az igazi szentségtörés, az elektromos hajtású, csúcsváltozataiban mégis Turbo nevet viselő modell nem?

Egyvalamit biztos: lassítani. Igaz, hogy még a Targa 4S is meglepően súlyos, 1640 kiló, de hol van ez a Panamera Turbo S 2080 kilójától, pláne a Taycan Cross Turismo Turbo 2320 kilós rettentő tömegétől! (Vezető nélküli DIN-adatok.) Így hát akármilyen széles gumik vannak a nagyobb Porschékon, akármekkora féktárcsák is pörögnek a 20-as felnik mögött, ha meg kell állni, vagy ha nagyot kell fékezni, a kis 911 óriási előnyben van a nagy Porschékkal szemben.

Kanyarban (legalábbis száraz úton) a rettentő alacsony súlypontú Taycan iszonyúan gyors és lehetetlenül stabil. A Panamera se tűnt problémásabbnak az íveken, mint a 911, sőt: nagyobb tömege, hosszabb tengelytávolsága, na meg orrmotorja miatt sokkal nyugisabbnak, stabilabbnak érződik, mint a könnyű orrú, bár összkerékhajtásával nagyon-nagyon gyors, ügyesen kapaszkodó Targa.

A 911 Targa 4S katalógus szerinti gyorsulásban (4,4 másodperc a 0-100) látványosan elmarad a Taycan Turbótól (3,3), de a Panamera Turbo S is megveri (3,1 másodperc). Végsebességben a hatótáv miatt azért a józan ész határain belül korlátozott elektromos Porschéban (250 km/h) jóval előbb véget ér a száguldás, mint a 304 km/h végsebességű Targa 4S-ben, de a legnagyobb Panamera még képes megelőzni a Targát, amikor 315-tel suhan el mellette az Autobahnon, hipotetikusan.

Jó, persze ott a csúcs-911, a 650 lóerős Turbo S, ami 2,7 másodperces gyorsulásával még a villanyos csúcs-Porschét is meg tudja verni, de utcai használatra ez a kocsi már végképp feleslegesen sok lenne.

Számháborúban tehát a 911-es még mindig képes megverni a komfortos családi nem-SUV-Porschékat. Az azonnali összehasonlításra lehetőséget adó menetpróba azonban (ismét) azt bizonyította, hogy országúti körülmények között a nagyobb Porsche élményben semmivel sem ad kevesebbet, helyben, komfortban, mindennapi használhatóságban viszont mindenképpen.

Ha épp nem akarjuk egészen a végletekig kihasználni, hogy egy rettenetesen erős és gyors kocsiban ülünk, és hát a mindennapi autózásban többnyire ez a helyzet, akkor az az igazság, hogy hiányzik a fenének a klasszikus sportmodell szűk kabinja, ideges viselkedése, rázósabb rugózása. Pályán persze mindent visz a kisebb súly, a precízebb mozgás, az intenzívebb lassulás. De országúton a nagyobb, akár elektromos Porschék kényelmét és praktikumát még a nyitott tetővel egészen fantasztikusan kinéző Targa vagánysága sem tudja háttérbe szorítani.

Vagy lehet, hogy egyszerűen csak megöregedtem?

Ez is érdekelhet:

A Porsche krémje a Hungaroringen

Porsche 911 Turbo, GT3, 718 GT4 RS – mind megvolt egyetlen napon, a Hungaroringen.

A felismerés, hogy nem is a 911-es kellene a Porschék közül

Végigpróbálni a Porsche-sort felhőtlen élmény. Választani viszont nem lenne könnyű.

Villanyporschézés Szardínián: nekem ugyan nem hiányzott se a motorhang, se a benzinszag!

A Porsche elvitt Szardíniára, ahol megautóztatott egy jó kis Taycan GTS kombival, és mutatott egy elektromos tengeri jachtot is.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Könnyű kérdés, hogy mikor mutatták be ezeket az autótípusokat. Vagy mégsem?

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés