Szinte változtatás nélkül kerül gyártásba a Cadillac egy évvel ezelőtt bemutatott tanulmánya, ami a márka első elektromos autója lesz.
Nem akar lemaradni a Cadillac az elektromos autók versenyében, a tavaly augusztusban bemutatott koncepció után már a sorozatgyártásba kerülő változatot leplezte le. A Lyriq pedig szinte változtatás nélkül válik valóra, a látványosan ragyogó hűtőmaszktól a süllyesztett kilincseken át a C-oszlopba nyúló hátsó lámpákig.
A Cadillac első elektromos autója természetesen egy jókora SUV, ami kereken 5 méter hosszú,
1,98 méter széles és 1,62 méter magas. Mivel eleve elektromosnak szánták, a tengelytávja is elég nagy, 3,09 méteres, és bőven akad hely az utastérben, a csomagtér alapból is 793 literes, a hátsó ülések ledöntésével 1723 literesre bővíthető.
A két és fél tonnás crossover a General Motors legújabb elektromos autói számára fejlesztett Ultium padlólemezre épült,
akárcsak a GMC Hummer. A teljesítménye szerényebb annál, de bőven elegendő, hátsó kerekeit 347 lóerőre és 440 Nm nyomatékra képes elektromotor hajtja, a kerekek egyébként alapból is 20, de akár 22 colosak is lehetnek.
Az akkumulátor kapacitása 100 kilowattórás, és a Cadillac szerint a Lyriq egy feltöltéssel akár 480 kilométert is képes lesz megtenni.
A töltése alapból 11,5 kilowattal, felárért 19,2 kilowattal mehet, az egyenáramú villámtöltőnél pedig 190 kilowattal is tölthető lesz, amivel 10 perc alatt 120 kilométerre elegendő energiát lehet vételezni.
A Lyriq megtartotta a tanulmányautó szuperlátványos, 33 colos ívelt kijelzőjét, ezen felül aktív zajszűrő rendszerrel és a Super Cruise vezetésasszisztenssel is felszerelték. Lehet, hogy a Lyriq nem lett olyan erős, és
nem olyan nagy a hatótávja, mint a 88 ezer dolláros Tesla Model X-nek, de a 60 ezer dolláros alapárával olcsóbb lesz nála.