Bár a Lyriq csak koncepciómodell, minden porcikájában és adatában közel áll a gyárthatósághoz, valamint piacilag is oda passzol, ahol most a legnagyobb verseny zajlik.
A Teslának már régóta van elektromos luxus-SUV-ja (tavaly óta kettő is), a Mercedes és az Audi tavaly dobta piacra a saját villany-szabadidőautóit, a BMW pedig a napokban kezdte árulni az X3-as tisztán villanymotoros változatát. Ehhez képest a Cadillac, az amerikai autóipar első számú prémiummárkája igencsak lemaradt: még tegnapi bejelentésük is csak egy koncepció státuszú elektromos SUV-ról szól.
A Lyriq a GM közleménye szerint egy "show car", ugyanakkor a kocsi dizájnjában illetve a közölt technikai adatok tekintetében kellően közel áll egy szériagyártásra alkalmas verzió kifejlesztéséhez. Nem kell nagy jóstehetség ahhoz, hogy a Cadillac ennek az autónak a letisztított, konformizált változatával lép be majd a villanyautó-piacra, valószínűleg legfeljebb egy-két éven belül.
Technika
A Lyriq a General Motors új moduláris platformjára épül, hajtási rendszere pedig a GM hangzatos Ultium névre keresztelt, variálható elemekből álló elektromos legókészletéből áll össze.
A Lyriq pont úgy lehet csak hátsókerék-hajtású vagy 4x4-es, mint a Teslák, a SuperCruise3 vezetéstámogatás rendszer pedig 3-as szintű önvezetést tesz lehetővé, vagyis - megfelelő forgalmi feltételek mellett - a sofőr időnként elengedheti a kormányt, olvasgathat a hosszú, unalmas autópályamenetekben vagy a dugóban vánszorogva. A Lyriq képes a részlegesen önálló, távvezérelt parkolásra is.
A fő számok: 300 mérföldes, csaknem 500 kilométeres hatótáv egy feltöltéssel, 100 kWh-s akkumulátor, 150 kW-os töltési teljesítmény - ezek nem nagy vállalások, az elektromosautó-ipar jelenlegi szintjének megfelelő adatok egy prémium villany-SUV-nál. Teljesítmény- és menetteljesítmény-adatokat nem közölt a gyártó a Lyriq-ről.
Dizájn
A Cadillac új arca - ezzel a közcímmel mutatja be a sajtóanyag a Lyriq formatervét. Ezek szerint a márka új autóin nagy, tiszta, sima felületek, markáns élek lesznek, a tömbszerűséget az aerodinamikát javító, trükkös kis részletek oldják (mint a Lyriq hátsó szárnya vagy szép keréktárcsái). És fényjátékokat is várhatunk a jövő Cadillacjeitől: a hátsó lámpák kialakítása és az egész hűtőmaszkot átszövő menetjelző világítás futurisztikus, látványos és a képeken nem tűnik túl bazárinak.
Utastér
Az elektromos hajtás architektúrája (motorok a kerekek között, akkumulátorok a padló alatt) nagy szabadságot ad az autóipar belsőépítészeinek. A Lyriq-nél ezt a igyekeztek a pazarlóan tágas tér adta luxushangulat és a sok, praktikus tárolóhely kialakításának lehetősége közötti kompromisszummal kihasználni.
Az infotainment részletei is izgalmasak: 33 coll képátlójú a hajlított felületű főkijelző, látványos a hangsugárzók alól is kiragyogó háttérvilágítás és kiterjesztett valóság-funkciókkal felturbózott head-up display kápráztatja el a Lyriq vezetőjét. (Még szerencse, hogy ott az önvezető képesség.)
Az audiorendszer aktív zajszűréssel tünteti el a 19 hangsugárzós AKG rendszerből áramló zene alól a külvilág zavaró hangjait. A Lyriq képes arcáról felismerni sofőrjét, akit minden beszállásnál név szerint köszönt, az üléseket, tükröket, klímát, hifit pedig előzékenyen az általa elmentett beállításoknak megfelelőn rendezi el.