Bár a Lyriq csak koncepciómodell, minden porcikájában és adatában közel áll a gyárthatósághoz, valamint piacilag is oda passzol, ahol most a legnagyobb verseny zajlik.

A Teslának már régóta van elektromos luxus-SUV-ja (tavaly óta kettő is), a Mercedes és az Audi tavaly dobta piacra a saját villany-szabadidőautóit, a BMW pedig a napokban kezdte árulni az X3-as tisztán villanymotoros változatát. Ehhez képest a Cadillac, az amerikai autóipar első számú prémiummárkája igencsak lemaradt: még tegnapi bejelentésük is csak egy koncepció státuszú elektromos SUV-ról szól.

A Lyriq a GM közleménye szerint egy "show car", ugyanakkor a kocsi dizájnjában illetve a közölt technikai adatok tekintetében kellően közel áll egy szériagyártásra alkalmas verzió kifejlesztéséhez. Nem kell nagy jóstehetség ahhoz, hogy a Cadillac ennek az autónak a letisztított, konformizált változatával lép be majd a villanyautó-piacra, valószínűleg legfeljebb egy-két éven belül.

Technika

A Lyriq a General Motors új moduláris platformjára épül, hajtási rendszere pedig a GM hangzatos Ultium névre keresztelt, variálható elemekből álló elektromos legókészletéből áll össze.

A Lyriq pont úgy lehet csak hátsókerék-hajtású vagy 4x4-es, mint a Teslák, a SuperCruise3 vezetéstámogatás rendszer pedig 3-as szintű önvezetést tesz lehetővé, vagyis - megfelelő forgalmi feltételek mellett - a sofőr időnként elengedheti a kormányt, olvasgathat a hosszú, unalmas autópályamenetekben vagy a dugóban vánszorogva. A Lyriq képes a részlegesen önálló, távvezérelt parkolásra is.

A fő számok: 300 mérföldes, csaknem 500 kilométeres hatótáv egy feltöltéssel, 100 kWh-s akkumulátor, 150 kW-os töltési teljesítmény - ezek nem nagy vállalások, az elektromosautó-ipar jelenlegi szintjének megfelelő adatok egy prémium villany-SUV-nál. Teljesítmény- és menetteljesítmény-adatokat nem közölt a gyártó a Lyriq-ről.

Dizájn

A Cadillac új arca - ezzel a közcímmel mutatja be a sajtóanyag a Lyriq formatervét. Ezek szerint a márka új autóin nagy, tiszta, sima felületek, markáns élek lesznek, a tömbszerűséget az aerodinamikát javító, trükkös kis részletek oldják (mint a Lyriq hátsó szárnya vagy szép keréktárcsái). És fényjátékokat is várhatunk a jövő Cadillacjeitől: a hátsó lámpák kialakítása és az egész hűtőmaszkot átszövő menetjelző világítás futurisztikus, látványos és a képeken nem tűnik túl bazárinak.

Utastér

Az elektromos hajtás architektúrája (motorok a kerekek között, akkumulátorok a padló alatt) nagy szabadságot ad az autóipar belsőépítészeinek. A Lyriq-nél ezt a igyekeztek a pazarlóan tágas tér adta luxushangulat és a sok, praktikus tárolóhely kialakításának lehetősége közötti kompromisszummal kihasználni.

Az infotainment részletei is izgalmasak: 33 coll képátlójú a hajlított felületű főkijelző, látványos a hangsugárzók alól is kiragyogó háttérvilágítás és kiterjesztett valóság-funkciókkal felturbózott head-up display kápráztatja el a Lyriq vezetőjét. (Még szerencse, hogy ott az önvezető képesség.)

Az audiorendszer aktív zajszűréssel tünteti el a 19 hangsugárzós AKG rendszerből áramló zene alól a külvilág zavaró hangjait. A Lyriq képes arcáról felismerni sofőrjét, akit minden beszállásnál név szerint köszönt, az üléseket, tükröket, klímát, hifit pedig előzékenyen az általa elmentett beállításoknak megfelelőn rendezi el.

És ezt olvastad már?
Cybertruck formájú sípot árul jó drágán a Tesla