Az Audi bejelentette az e-tron sportváltozatát, amibe nem kettő, hanem három elektromotor került, ezért erősebb és gyorsabb is az eddiginél. Ha időben gyártásba kerül, akkor megelőzhetik vele a Teslát.
Még nem mutatta be, de már elárult néhány részletet az Audi az e-tron sportváltozatáról. A hagyományos e-tron és a kupéformájú e-tron Sportback is elérhető lesz ebben a kivitelben, a német márka az utóbbiról mutatott meg néhány képet, egyelőre álcázva. Az e-tron S szélesebb kerékjáratokat és sportosabb lökhárítókat kap, de a lényeg a lemezek alatt van.
Az Audi szerint az e-tron S lesz a világ első hárommotoros elektromos autója
a sorozatgyártásban, megelőzve ezzel a Teslát, ami a Cybertruck mellett a Model S-ből is tervez ilyet, de az egyelőre még nem gyártja. Az Audi megoldása szerint az e-tron hátsó kerekeit hajtó elektromotor kerül az első kerekekhez, hátul pedig két, egyenként is 267 lóerős villanymotor forgatja a kerekeket.
A kombinált teljesítmény 435 lóerő, a legnagyobb nyomaték 880 Nm,
de az e-tron S-nek lesz Boost módja is, amikor rövid ideig 503 lóerőre és 976 Nm-re képes. Az újdonság érezhetően gyorsabb lesz a 408 lóerős változatnál, hat helyett 4,5 másodperc is elég lesz, hogy százra gyorsuljon. A végsebessége 210 km/óránál korlátozott.
A hárommotoros felépítésnek más előnyei is vannak,
a hátsó kerekekre jutó nyomatékot oldalanként lehet szabályozni, ami a kanyarodási képességeket is javítja.
Az e-tron S várhatóan a genfi autószalonon jelenik meg, tavasszal már rendelhető, és a nyár végére, őszre érkeznek meg a kereskedésekbe az első példányok.