Vajon ezzel meg lehetne törni a Red Bull dominanciáját?

A Red Bull idei autója nyomasztó fölényben van a többi istálló versenygépéhez képest, pláne akkor, ha a DRS-t, azaz az állítható szárnyat is használhatják. A legutóbbi futamon, a Belga Nagydíjon pedig minden eddiginél jobban megmutatkozott az osztrák istálló előnye:

Jól látható, hogy Spában a Red Bull nemcsak a legnagyobb végsebességet tudta kihozni autójából a közvetlen riválisaival szemben, de a DRS használatával is ők nyerték a legtöbbet. A Mercedes mérnöke, Mike Elliott teljesen ledöbbent ezeken az adatokon, mint mondja: „hihetetlen, milyen sok köridőt nyer a Red Bull, amint használhatják a DRS-t. Nem hiszünk a szemünknek, amikor összehasonlítjuk a sebességgörbéket”.

Úgy tűnik, hogy most már a Forma–1 is szeretne változtatni ezen, még pedig egy szabálymódosítással, legalábbis az Auto Motor und Sport arról ír, hogy a sportág vezetése azt tervezi, hogy

a jövőben csak a futamokon fogják engedélyezni a DRS használatát, vagyis az időmérőkön nem.

Ha ez megvalósul, az egyértelműen a Red Bullt érintené a leghátrányosabban a mezőnyből. Verstappenék előnye némileg egészen biztosan csökkenne, egykörös tempóban ráadásul nem akkora a fölényük, mint a versenytempó esetében. Vagyis a DRS-tilalom izgalmasabb kvalifikációt hozhatna, és a riválisok oldaláról azt a reményt, hogy vasárnaponként (a szombati sprintfutamokon) nem biztos, hogy mindig egy RB-indulna az első helyek valamelyikéről.

(Forrás: Auto Morot und Sport, nyitókép: Getty Images)

Ez is érdekelhet:

A 2026-tól visszatérhet a Forma–1-be a sportág esszenciája

Leginkább a szurkolók örülnek majd ennek.

A Ferrari olyan összeggel marasztalja Leclerc-t, amire ember nem mondana nemet

Egy egészen gigászi ajánlattal szeretné magához láncolni a Ferrari Charles Leclerc-t.

A szezon mészárszékénél lehet F1-csapatfőnök a Ferraritól menesztett Binotto

Úgy tűnik, közel van Mattia Binotto Forma–1-es visszatérése.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Európa egyik legjobb és legújabb Kia-kereskedése is Budapesten van

Kényelem és nyugalom az autópályán, izgalom és őrület a stadionban – BYD Seal U-val a magyar–skót-meccsre

150 000 táncoló robotfűnyíró: a technológia a fejlesztés mögött

További cikkeink a témában