Vajon ezzel meg lehetne törni a Red Bull dominanciáját?
A Red Bull idei autója nyomasztó fölényben van a többi istálló versenygépéhez képest, pláne akkor, ha a DRS-t, azaz az állítható szárnyat is használhatják. A legutóbbi futamon, a Belga Nagydíjon pedig minden eddiginél jobban megmutatkozott az osztrák istálló előnye:
Jól látható, hogy Spában a Red Bull nemcsak a legnagyobb végsebességet tudta kihozni autójából a közvetlen riválisaival szemben, de a DRS használatával is ők nyerték a legtöbbet. A Mercedes mérnöke, Mike Elliott teljesen ledöbbent ezeken az adatokon, mint mondja: „hihetetlen, milyen sok köridőt nyer a Red Bull, amint használhatják a DRS-t. Nem hiszünk a szemünknek, amikor összehasonlítjuk a sebességgörbéket”.
Úgy tűnik, hogy most már a Forma–1 is szeretne változtatni ezen, még pedig egy szabálymódosítással, legalábbis az Auto Motor und Sport arról ír, hogy a sportág vezetése azt tervezi, hogy
a jövőben csak a futamokon fogják engedélyezni a DRS használatát, vagyis az időmérőkön nem.
Ha ez megvalósul, az egyértelműen a Red Bullt érintené a leghátrányosabban a mezőnyből. Verstappenék előnye némileg egészen biztosan csökkenne, egykörös tempóban ráadásul nem akkora a fölényük, mint a versenytempó esetében. Vagyis a DRS-tilalom izgalmasabb kvalifikációt hozhatna, és a riválisok oldaláról azt a reményt, hogy vasárnaponként (a szombati sprintfutamokon) nem biztos, hogy mindig egy RB-indulna az első helyek valamelyikéről.
(Forrás: Auto Morot und Sport, nyitókép: Getty Images)
Ez is érdekelhet: