A kupé után a BMW bemutatta a 4-es sorozat nyitott tetős változatát, ami az összehajtható keménytető után visszatér a klasszikus vászontetős megoldáshoz.
A 4-es sorozat kupéja elsősorban a hatalmas hűtőmaszkjával keltett feltűnést, és ezt kapja meg a most bemutatott nyitott tetős változat is.
A kabriónak azonban van egy fontosabb újdonsága is, hiszen az összehajtható keménytető után visszatér a hagyományos vászontetős megoldáshoz, ami utoljára a kétezres években volt elérhető a 3-as kabriójához.
A vászontetőnek köszönhető, hogy nagyobb lett a hely a hátsó üléseken, és az sem mellékes, hogy a tetőszerkezet 40 százalékkal könnyebb a korábbinál.
A csomagtartó is nagyobb lett, lehajtott tetővel 300 literes, ami 80 literes bővülést jelent, felhúzott tetővel pedig 385 litert használhatunk ki, 15 literrel többet az eddiginél.
A tető mozgatása gombnyomásra megy, 18 másodpercet vesz igénybe, és 50 km/órás sebességig menet közben is végezhető.
A vásznat alapáron feketében adják, de antracitszürkében is lehet rendelni, az opciós listán a hátsó ülések fölé tehető szélfogó hálót, és az ülésekbe épített, a nyakat melegítő légsálat is találsz.
A motorkínálat ugyanaz, mint a 4-es sorozat kupéjában,
a kabrió is négy- és hathengeres benzines és dízelmotorokkal rendelhető. A 420i-ben 184 lóerős, a 430i-ben 258 lóerős a kétliteres benzinmotor, míg a 420d-ben 190 lóerőre képes a kétliteres, a 430d-ben 258 lóerős a háromliteres turbódízel, a nyolcfokozatú automata sebességváltó széria.
A nyitott tetős M4-re egy kicsit még várni kell, de M440d-ként a háromliteres dízel 340 lóerős és 700 Nm a nyomatéka, amivel 5,1 másodperc alatt gyorsul százra,
az M440i-ben a háromezres, soros hathengeres benzinmotor 374 lóerős, 500 Nm nyomatékkal, amivel 4,9 másodperc is elég a százas tempó eléréséhez.
A dízelekben és a hathengeres benzinesben 48 voltos mild hibrid rendszer is dolgozik egy 11 lóerős elektromotorral.
A kabrió jövő tavasszal érkezik a kereskedésekbe és az utakra, és ezzel még nincs vége a 4-es sorozat megújulásának, várható a négyajtós Gran Coupé változat, és abból készül majd a tisztán elektromos hajtású i4.