Rettentően kellemetlen statisztika mutatja, hogy a hibridérában a Ferrari sehol sincs a Mercedeshez, de Lewis Hamiltonhoz, sőt, még Nico Rosberghez képest sem.
A hibridéra kezdete óta (2014) a Mercedes egyeduralkodóként ül az F1-trónján, zsinórban öt megszerzett konstruktőri világbajnoki címével pedig nagyon közel került a Ferrari sorozatban hat megnyert idényes rekordjához.
Az olasz istálló egyébként 2008-ban, vagyis nem mostanában nyert utoljára a gyártók között. Már önmagában ez is meglepő, az viszont kifejezetten sokkoló, hogy
a Ferrari az elmúlt öt szezonban mindössze 14 futamgyőzelmet tudott összehozni:
- 2014-ben: 0 győzelem, 4. bajnoki hely, 216 pont
- 2015-ben: 3 győzelem, 2. bajnoki hely, 428 pont
- 2016-ban: 0 győzelem, 3. bajnoki hely, 398 pont
- 2017-ben: 5 győzelem, 2. bajnoki hely, 522 pont
- 2018-ban: 6 győzelem, 2. bajnoki hely, 571 pont
– ebben az időszakban Lewis Hamilton egymaga többet nyert (51), de még Nico Rosberg is (20), mint azt olasz istálló, ez pedig így egészen csúnya vereség.
2014-ben és 2016-ban kilátástalan volt a Ferrari helyzete, még futamot sem nyertek. Több szakértő szerint Fernando Alonso 2017-ben bajnok lett volna a Ferrari akkori autójával, az SF70H-val, és így valószínűleg a csapat is a gyártók között, és az a közvélekedés, hogy 2018-ban Sebastian Vettel hibái nélkül a német pilóta és az istálló is világbajnoki címet szerzett volna a Lewis Hamiltonnal és a Mercedesszel szemben.
(Fotó: Getty Images)