A mild hibrid és a zöld rendszámos plug-in hibrid után a Ford bemutatta a Kuga hibrid változatát, ami a dízelek igazi alternatívája lehet.
A Fordnál már az elején leszögezték, hogy a Kuga mind a háromféle hibrid hajtást megkapja, ezért a mild hibrid és a zöld rendszámos plug-in hibrid után most a középső változat, a hagyományos hibrid is megjelent. A technika a legnagyobb konkurensének tekinthető Toyota RAV4-éhez hasonló, és éppen a japán hibrid babérjaira törne vele a Ford.
A 2,5 literes, négyhengeres benzines szívómotor és az elektromotor együttesen 190 lóerős teljesítményre képes,
amivel a Kuga Hybrid 9,1 másodperc alatt gyorsul százra, és a Toyotához hasonlóan 180 km/óránál korlátozták a sebességét. A Ford egyes piacokon összkerékhajtással is adja majd, de nem tudni, hogy nálunk is elérhető lesz-e.
A benzinmotor és az elektromotor külön-külön önállóan és együtt is képesek hajtani a Kugát,
a sebességváltót helyettesítő fokozatmentes erőátvitelt pedig úgy programozták, hogy a hagyományos automata váltókhoz hasonlóan változtassa a fordulatszámot, így természetesebb legyen a vezetés élménye, ne legyen bántó a motorhang.
A hibrid rendszer által töltött akkumulátor 1,1 kilowattórás, amivel a gyári adatok szerint a Kuga átlagos fogyasztása 5,4 liter száz kilométeren, ez az 54 literes üzemanyagtankkal éppen 1000 kilométeres hatótávot jelent. A mild hibridnél takarékosabb, a plug-in hibridnél olcsóbb modell ST Line és Vignale változatban is rendelhető lesz.