Nem, még mindig nem lehet elmenni sörözni úgy, hogy utána a Honda vigyen haza minket. De a dugóban már nézhetünk filmet a mobilon. Néha. És csak Japánban.

A japán piacon már elérhetők azok a Honda Legendek, amelyekben a sofőr időnként teljesen megfeledkezhet az autóvezetésről, elengedheti a kormányt és olvasgathat vagy mozizhat is menet közben. Az EX felszereltségű Legendekben a rendszert Honda SENSING Elite néven kapják meg a vásárlók.

Az új Hondában sem lehet még százkilométereken át megfeledkezni a vezetésről. A Legendben csak kis sebességű araszolásnál, a "Traffic Jam Pilot" funkció használata közben és csak Japánban, a japán közlekedési minisztérium országos hatályú rendeletének megfelelően szabad elengedni a kormányt. Mégis komoly fegyvertény, hogy már létezik olyan autó és olyan út, ahol bárki által megvásárolható szériaautó időnként jogszerűen közlekedhet teljesen emberi felügyelettől mentesen.

Az önmagukat irányítani képes járművek önvezető képességének mértékét hat szint szerint, 0-tól 5-ig szokás bekategorizálni a nemzetközileg elfogadott nemhivatalos standard szerint. Ebből a 0 a Trabant, a 6 a KITT a Knight Riderből, a 3-as pedig az olyan kocsi, amelyben a vezetőnek még ott kell ülni a kormány mögött, de nyugodtan olvashat, nézhet filmet, mert csak akkor kell beavatkoznia, ha a jármű erre felkéri valamilyen jelzéssel.

A dugóban vánszorgás közben a Honda számos rendszere őrködik folyamatosan éberen a biztonság felett. A GNSS-navigáció, a 360 fokban kifelé figyelő kamerák, lézerek, szonárok mellett egy befelé figyelő kamera a sofőrt is figyeli, hogy azért ne élvezze annyira a tétlenséget, hogy mondjuk hátramásszon szunyókálni.

A kép csalóka: az új Legend pont akkor képes önállóan közlekedni, ha nagyon sok másik autó is van körülötte
Honda SENSING Elite: ez az a vezetéstámogató rendszer, melynek része a dugóban önállóan vezető szolgáltatás
A kékes dekorfényekről lehet felismerni a néha önvezető Legend EX-eket

A rendszert a szériaautóban való élesítés előtt 10 millió lemodellezett közlekedési szituációban finomították majd 1,3 millió kilométeren át tesztelték. Az esetleges műszaki problémákat, szenzorhibákat redundanciákkal védték a fejlesztők - és persze még mindig ott van a kocsiban a sofőr, akinek egy biztonságos megállás után a gép vissza tudja adni a volánt, ha nem boldogul a valósággal.

A SENSING Elite rendszer a vezető beavatkozása nélkül, teljesen önállóan képes biztonságos követési távolságot tartva előre haladni a lassú, meg-megálló forgalmú sávban. Ha a vezető kiteszi az indexet, a kocsi képes önállóan átsorolni egy másik sávba. Ha pedig a vezető a forgalom felgyorsulásakor nem reagál az autó jelzéseire (figyelmeztető üzenetek, hangok, a biztonsági öv ráncigálása) és nem hajlandó visszavenni a kormányzást, a kocsi bekapcsolja a vészvillogót és dudálással is figyelmezteti a környezetét, hogy helyzet van, miközben szép óvatosan kihúzódik az út szélére és megáll.

Az alkalmi önvezetésen kívül ezt tudja még a Honda Legend:

Ha régen tetszett a Honda Legend, nézd meg, hogyan mutat most

Csúcstechnikát kap a japánok luxusautója.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Könnyű kérdés, hogy mikor mutatták be ezeket az autótípusokat. Vagy mégsem?

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés