A Mercedes nagy léptekkel bővíti a konnektorról tölthető kínálatát, a tisztán elektromos hajtású autók mellett plug-in hibrid típusokkal is. A legutóbb az A- és B-osztályból készült zöld rendszámot is kiérdemlő kivitel.

A Kecskeméten is készülő új A-osztály, és egyterű testvére, az új B-osztály is megjelent konnektorról tölthető hibrid változatban, igaz, ezt a kivitelt nem a magyarországi üzemben gyártják. Az A 250 e és a B 250 e ugyanazt a hajtásláncot kapja, amiben az 1,33 literes, 160 lóerős turbós négyhengeres benzinmotor egy 102 lóerős és 300 Nm nyomatékú elektromotorral dolgozik össze.

Az AMG-t leszámítva ez lesz a legerősebb modell, aminek a kombinált teljesítménye 218 lóerő,

a legnagyobb nyomatéka 450 Nm. Az ereje a menetteljesítményein is látszik, 6,6 másodperc alatt gyorsul százra és 235 km/óra a végsebesség, a lépcsőshátú A-osztálynál az utóbbi érték 240 km/óra. Elektromos hajtással legfeljebb 140 km/órával képesek haladni.

A 15,6 kilowattórás akkumulátor egy feltöltésével 56 és 68 kilométer közti távot képesek megtenni tisztán elektromosan,

és a töltés sem tart sokáig, a 7,4 kilowattos utcai vagy fali töltőről 1 óra 45 perc a teljes töltöttség, de villámtöltőnél 25 perc alatt 80 százalékos szint érhető el. Az akkumulátor 150 kilogrammal növeli a zöld rendszámos Mercedesek tömegét.

Ez is érdekelhet:

A Mercedes kisbuszából már elektromos változat is van

8 személyes is lehet a zöld rendszámos EQV.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

További cikkeink a témában
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Hirdetés