Leszavaztak egy Formula–1-es szabályt, ami nehéz helyzetbe hozhatja a Ferrarit, és amúgy minden csapatot.

Nem ment át az a javaslat, ami a 2024-es idényben is négy, büntetés nélkül felhasználható erőforrást tett volna lehetővé minden pilóta számára, így az idénre 24 futamosra duzzadt szezonban csak három motor fér bele a kvótába, azaz egy egységnek már nyolc futamot kell kibírnia – és ne feledjük el azt sem, hogy hat sprintes versenyhétvége is lesz.

A Motorsport olasz kiadása szerint a javaslat nem az FIA-n hasalt el, hanem a Ferrari riválisain, ugyanis állítólag a Mercedes és a Honda szorgalmazta (utóbbi a Red Bull és az AlphaTauri motorbeszállítója), hogy nehéz/nehezebb helyzetbe hozzák a motormegbízhatósággal amúgy is hadilábon álló Ferrarit (és a Renault-t) – a maranellóiak erőforrását 6000 kilométerre tervezték, ám a 24 futamos szezon során legalább 7500 kilométert kellene kibírnia.

Arról is pletykáltak, hogy az ominózus két motorgyártó/csapat azért is kardoskodott a három erőforrás mellett, hogy lassítsák a fejlesztését a Ferrari következő generációs, 2026-os motorjainak is, ami az első tesztpadon végzett tesztek alapján ígéretesnek tűnik.

Az persze majd a pályán dől el, hogy mennyire sikerült ezzel megnehezíteni a Ferrari és a Renault helyzetét – illetve a saját magukét is – az idei, illetve a 2026-os szezon tekintetében.

(Forrás: Scuderiafans.com, fotó: FIA, nyitókép: Getty Images)

Ez is érdekelhet:

A Red Bull elárulta, melyik F1-csapattól tart idén, és nem a Mercedest vagy Ferrarit mondta

Az ominózus csapat az év második felében elég jól teljesített.

Azért hagyta el Verstappent a szponzora, hogy olcsóbban tudja adni a termékeit

Egy évtized után szakít támogatója Max Verstappennel.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

További cikkeink a témában
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Hirdetés