A 918 Spyder óta várjuk a Porsche új szupersportautóját, ami már évekkel ezelőtt megjelenhetett volna, de a prototípusok tesztelése közben a zuffenhauseni márka végül lefújta a nyolchengeres modell bevezetését.
Ritkán árulnak el részleteket a valóra nem vált prototípusaikról az autógyártók, de a Porsche most kivételt tett, amikor Marcos Marques, az e-üzemanyagokért felelős projektvezető inkább egy szupersportautóról beszélt egy interjúban. Amikor arról kérdezték, hogy honnan jött a négyhengeres 718 Boxster és Cayman ötlete, akkor egy egészen más típussal kezdte a sztorit.
A Porsche eredetileg egy nyolchengeres bokszermotort fejlesztett, amit aztán a Cayman alapjára épített prototípusban kezdtek el tesztelni.
Az 5 literes, dupla turbós erőforrás paraméterei izgalmasan hangzanak, ugyanis 750 lóerőre és 1000 Nm nyomatékra volt képes, kilencezres maximum fordulatszámmal, kézi váltóval.
A weissachi fejlesztőközpontban és a környékbeli utakon egy éven keresztül tesztelték a prototípust, majd úgy döntöttek, hogy lefújják a projektet. Marques szerint azért, mert még nem jött el az ideje egy ilyen típusnak. „Mérnöki cég vagyunk, mindig különböző új megoldásokat keresünk, de néha ezekre a válaszokra egyszerűen nincs szükség. Ez is a tervezési folyamat része, ez teszi a Porschét egyedülálló autógyártóvá” – mondta.
A prototípusról nincsenek képek, de a dizájnja ahhoz a 904 Le Mans koncepcióautóéhoz állhat közel, amit 2016-ban épített, és csak évekkel később mutatott meg a Porsche. Sajnálhatjuk, hogy nem jutott tovább a nyolchengeres projekt, de a 918 Spydernek előbb-utóbb lesz utódja, Oliver Blume márkavezér szerint a szuperautó mindig is a Porsche stratégiájának része lesz.
Ez is érdekelhet: