A 918 Spyder óta várjuk a Porsche új szupersportautóját, ami már évekkel ezelőtt megjelenhetett volna, de a prototípusok tesztelése közben a zuffenhauseni márka végül lefújta a nyolchengeres modell bevezetését.

Ritkán árulnak el részleteket a valóra nem vált prototípusaikról az autógyártók, de a Porsche most kivételt tett, amikor Marcos Marques, az e-üzemanyagokért felelős projektvezető inkább egy szupersportautóról beszélt egy interjúban. Amikor arról kérdezték, hogy honnan jött a négyhengeres 718 Boxster és Cayman ötlete, akkor egy egészen más típussal kezdte a sztorit.

A képek illusztrációk, a 2016-ban épített 904 Living Legend koncepcióautó azonban megmutatja, milyen lett volna egy korabeli középmotoros Porsche
A Porsche eredetileg egy nyolchengeres bokszermotort fejlesztett, amit aztán a Cayman alapjára épített prototípusban kezdtek el tesztelni.

Az 5 literes, dupla turbós erőforrás paraméterei izgalmasan hangzanak, ugyanis 750 lóerőre és 1000 Nm nyomatékra volt képes, kilencezres maximum fordulatszámmal, kézi váltóval.

A weissachi fejlesztőközpontban és a környékbeli utakon egy éven keresztül tesztelték a prototípust, majd úgy döntöttek, hogy lefújják a projektet. Marques szerint azért, mert még nem jött el az ideje egy ilyen típusnak. „Mérnöki cég vagyunk, mindig különböző új megoldásokat keresünk, de néha ezekre a válaszokra egyszerűen nincs szükség. Ez is a tervezési folyamat része, ez teszi a Porschét egyedülálló autógyártóvá” – mondta.

A prototípusról nincsenek képek, de a dizájnja ahhoz a 904 Le Mans koncepcióautóéhoz állhat közel, amit 2016-ban épített, és csak évekkel később mutatott meg a Porsche. Sajnálhatjuk, hogy nem jutott tovább a nyolchengeres projekt, de a 918 Spydernek előbb-utóbb lesz utódja, Oliver Blume márkavezér szerint a szuperautó mindig is a Porsche stratégiájának része lesz.

Ez is érdekelhet:

Sosem látott Porschék, amiket sosem fogunk látni

Jópofa online sajtótájékoztatót tartott  Porsche, Unseen néven. Bemutatta azokat a koncepcióit az elmúlt évekből, amelyekből aztán nem lett semmi.

Terepes Porschék, amikből nem lett semmi

Sem a Macan, sem a 911 Vision Safari nem jutott tovább a fizikai modell elkészítésénél, ezek a kocsik már megmaradnak egyedi darabnak illetve makettnek.

Akár ilyen is lehetett volna a Porsche Taycan

A Vision Turismo is négyajtós és sokkal "porschébb", mint amennyira a Taycan. Akár ez is lehetett volna az első villany-Porsche.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Kényelem és nyugalom az autópályán, izgalom és őrület a stadionban – BYD Seal U-val a magyar–skót-meccsre

Óbudán vár a fotókiállítás, amit nemcsak látni, hanem tapintani is lehet

Európa egyik legjobb és legújabb Kia-kereskedése is Budapesten van

További cikkeink a témában
Kényelem és nyugalom az autópályán, izgalom és őrület a stadionban – BYD Seal U-val a magyar–skót-meccsre
Hirdetés