Végre egy autógyártó, aki rájött, hogy az autóipari chiphiány kezelésének egyik módja lehet, ha nem tesznek annyi chipet az autóba!

A Stellantis bejelentette, hogy a Peugeot 308-asokat az autóipart sújtó chip-ellátási zavarok miatt újra analóg műszerekkel gyártja le. Az autóiparban számos gyártó, márka beszámolt már a félvezető-hiány következtében történt problémákról, leállásokról, de ez az első olyan eset, amikor arról hallunk, hogy egy gyártó a chiphiányt ilyen kreatív módon, kevesebb chip felhasználásával próbálja meg kezelni egy konkrét modell esetében.

A 308-as gyártását a franciaországi Sochau melletti üzemben korábban már le is kellett állítani egy időre, de a Peugeot most úgy döntött, jó lesz az az utolsó pár ezer 308-as a régi órákkal is. A korlátozott mennyiségben elkészíthető virtuális műszeregységeket pedig inkább olyan frissebb modellekbe szerelik be, mint a 3008-as. A nyolcadik éves 308-as gyártását már amúgy is csak őszig tervezi a gyártó, hiszen hamarosan jön az új generáció.

Ilyennek kellett volna lennie a 308-asok műszeregységének: ez a Digital i-Cockpit
Ez pedig az analóg órás i-Cockpit egy 2017-es tesztünkből, normál illetve sport üzemmódban

A francia LCI hírcsatorna privát kis nyomozására hivatkozva azt mondja, a 308-as vásárlók 400 eurós kedvezményt kapnak, amiért analóg órákkal kell átvenniük autóikat.

(Forrás: Automotive News)

Kinek chip nem jut, kinek ülésszivacs:

A chiphiány után most az ülésekbe való szivacs hiánya fenyegeti az autógyártókat

A texasi extrém téli időjárás miatt leálltak azok az olajfinomítók, melyek melléktermékéből készül az autóülések szivacsa.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Villeneuve odaszólt a McLarennek: Ilyet azok a csapatok mondanak, amelyek nem nyernek

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés