Logikus ötlettel álltak elő a Forma–1-es versenyzők.
Az elmúlt két idényben többször is előfordult, hogy az esős időjárási körülmények lehetetlenné tették a versenyzést, és vagy többször megszakították a futamot, vagy kénytelenek voltak eltolni a kezdést, aminek aztán lett vége, hogy a szabályok által meghatározott háromórás időlimit betartása miatt a mezőny nem tudta teljesíteni a teljes versenytávot – hogy csak két esetet mondjuk: a 2021-es Belga Nagydíj és az idei Japán Nagydíj.
Esős időjárási körülmények esetén jelenleg az protokoll, hogy a versenyigazgatóság kiküldi a biztonsági és az orvosi autót a pálya állapotának felmérésére. A pilótáknak azonban van egy ennél jobb, és sokkal logikusabbnak tűnő ötletük:
A pilóták érdekvédelmi szervezete (GDPA) szerint az ilyen esetekben érdemes lenne bevezetni az információs köröket, amiket a pilóták tennének meg saját autóikkal a biztonsági autó mögött, vagy akár anélkül, természetesen tét nélkül.
A felvetés racionálisnak tűnik, már csak azért is, mert az F1-es autók teljesítménye nem egyezik meg a biztonsági és az orvosi autókéval, és mert a versenyirányítás első kézből, közvetlenül az érintettektől kapna információt, ami valószínűleg megkönnyítené a döntést, hogy a pálya versenyzésre alkalmas-e vagy sem.
Az információs körök bevezetése esetén ugyanakkor több dolgot is tisztáznia kellene, például, hogy csak kettőt mondjuk:
- Az információs körök beleszámítanak-e a megtett versenytávba?
- Ha nem számítanak bele, akkor hogy lehetne pótolni a versenytávra kicentizett üzemanyagot?
(Forrás: gpblog.com, fotó: Getty Images)
Ez is érdekelhet: