Erős váltás a Red Bull után.
Sokáig úgy tűnt, hogy az Audi mellett a Porsche is beszáll (motorszállítóként) – illetve utóbbi esetében a visszatér a helyes szóhasználat – a Forma–1-be, ám annak ellenére, hogy utóbbi esetében tűnt biztosabbnak a dolog, mégis az Audi jelentette be hivatalosan az érkezését a sportágba – sőt, azóta már azt is lehet tudni, melyik csapat oldalán láthatjuk majd:
A Porsche ugyanis nem tudott megállapodni a Red Bull-lal, vagyis nagyon úgy tűnik, hogy a Volkswagen-csoport egyik zászlóhajójának számító márkája pofára esett. Vagy mégsem?
A Porsche 1957-ben mutatkozott be az F1-ben, ahol 1964-ig szerepelt (gyári csapatként csak 1962-ig). Ezalatt egy győzelmet, három második és egy harmadik helyet, valamint egy pole pozíciót szerzett – mindegyiket az amerikai Dan Gurney révén. A csapat legjobb eredménye a konstruktőrök között egy harmadik hely.
Holland sajtóértesülések szerint a Porsche továbbra sem tett le az F1-es szerepvállalással kapcsolatos terveiről, és már egy új partner csapatot is kiszemelt magának: az egykor sokkal szebb napokat is látott Williamst, amit 2026-tól látna el motorokkal – ez azért erős váltás, hiszen a Red Bull konstruktőri világbajnok, míg a jelenlegi kiszemelt tök utolsó a gyártók között, mindenesetre
ízlelgessük egy kicsit: Williams-Porsche.
A híresztelések szerint a felállás itt is hasonló lenne, mint a Red Bull esetében volt, vagyis a németek szeretnék a legendás istálló 50%-os tulajdonrészét is megvásárolni (ezzel már komoly beleszólásuk lenne a csapat tevékenységébe) – a holland Ziggo Sport riportere, Jack Plooij szerint pedig „az üzlet szinte már meg is köttetett”.
(Forrás: gpblog.com, fotó: Getty Images)
Ez is érdekelhet: