Idén is érdekes körülmények között lett világbajnok Max Verstappen, de idén nem érdemtelenül.
Max Verstappen úgy vághatott neki a Japán Nagydíj versenyhétvégéjének, hogy ha Charles Leclerc-nél nyolccal, Sergio Péreznél pedig hat ponttal többet szerez, akkor már Szuzukában, azaz négy futammal a vége előtt megszerezheti második világbajnoki címét. Az időmérő után pedig igazán kedvező helyzetbe került a holland, megnyerte ugyanis a kvalifikációt, vagyis pole pozícióból várhatta a vasárnapi rajtot:
THE GRID
Here's how we line up for Sunday's race at Suzuka, after the closest qualifying session of the year!#JapaneseGP #F1 pic.twitter.com/Xyav8palqb
— Formula 1 (@F1) October 8, 2022
↑ A fenti rajtrács annyiban változott, hogy Pierre Gasly csak a boxutca végéről indulhatott, mivel új hátsó szárnyat kapott.
Esős körülménye között rajtolhatott el a mezőny Szuzukában, a futam pedig szinte el sem kezdődött, többen már az első körben megpördültek a vizes pályán, Carlos Sainz Jr. és Alexander Albon pedig néhány kanyar után ki is esett, előbbi megcsúszott és a falnak vágta az autóját, utóbbi motorprobléma miatt – be is jött a biztonsági autó, majd a harmadik körben piros zászlóval félbe is szakították a futamot a gumifal javítása, valamint a romló időjárási körülmények miatt.
? Cuanto más veas el accidente de Sainz más te cabreas...
"Ningún piloto de los que venían por detrás me veía" #JapaneseGP #F1 pic.twitter.com/H9XedTl6BN
— MARCA (@marca) October 9, 2022
Hosszas, valamivel több mint két óra várakozás után a futam végül gördülő rajttal folytatódhatott, úgy, hogy a csapatokat kötelezték az extrém esőgumik használatára – ekkor nagyjából 40-45 perc volt hátra az 53 körös verseny háromórás időlimitéből.
Verstappen az újraindítást követően ellépet, és simán nyerte meg a Japán Nagydíjat Leclerc és Pérez előtt.
A leintést követően Leclerc 5 másodperces időbüntetést kapott, amiért az utolsó kör utolsó szektorában levágta a kanyart Pérez elleni védekezés során, ami így a Red Bull kettős győzelmét jelentette – a végeredményt ITT tudod megnézni. Kisebb kavarodás után pedig az is kiderült, hogy
Verstappen négy futammal a vége előtt behozhatatlan előnyre tett szert, vagyis megszerezte második világbajnoki címét.
MAX VERSTAPPEN
TWO-TIME WORLD CHAMPION!!!#2TheMax #F1 pic.twitter.com/eOlI6B6un1
— Formula 1 (@F1) October 9, 2022
A kavarodást az jelentette, hogy a lerövidített futamon a pilóták elvileg csökkentett pontszámokat kellett volna kapniuk*, mivel csak a versenytáv egy bizonyos százalékát teljesítették, az F1 viszont a teljes pontszámokkal számol, egyelőre kérdés, hogy miért. A lényegen azonban nem változtat: Verstappen idén is teljesen megérdemeltem lett világbajnok, csak kár, hogy az FIA miatt megint az érdekes körülményekre fogunk emlékezni vele kapcsolatban, pedig a szezonból eddig lement 18 futamából 12-t megnyert.
* Idéntől ugye megváltozott a pontrendszer, ami a tavalyi, nagy port kavaró Belga Nagydíjnak volt köszönhető, ahol hasonlóan zord időjárási körülmények miatt a pilóták csak a biztonsági autó mögött tudtak éppen annyi kört megtenni, hogy fél pontokat kaphassanak.
A világbajnokság két hét múlva az Amerikai Nagydíjjal folytatódik.
(Fotó: Getty Images)
Ez is érdekelhet: