Lehet, hogy a Tesla a legjobban gyorsuló elektromos autó, mi több, a legjobban gyorsuló autó, amit csak kaphatsz, de az ősszel megjelenő Porsche Taycan valamit még nála is jobban tud: sokat gyorsulni egymás után.
Sokszor vezettünk már Porschét, és a márka sportautóiról régóta tudjuk, hogy sokkal többre képesek, mint gondolnád. Míg más sportkocsiknál a rajtautomatát csak egyszer-kétszer lehet használni, és versenypályán is csak néhány kört bírnak teljes gázzal, aztán „pihentetni” kell őket, a motorsporton nevelkedett Porschéket akármeddig lehet nyúzni. Ilyen lesz a márka első elektromos autója is.
A Taycan bemutatója már közel van, szeptemberben leplezik le, és addig is egy prototípussal megmutatták, mire képes, ha gyorsulásról van szó. A Karlsruhe és Bázel közt található Lahr reptér kifutópályáján
egymás után 26-szor gyorsultak vele 0-ról 200 km/órára, és a Porsche bírta a kiképzést, amire nem minden elektromos autó képes.
Sőt, a Taycan annyira egyenletes teljesítményt nyújtott, hogy
mindannyiszor 10 másodperc alatti idővel érte el a kétszázat, a legjobb és legrosszabb eredménye között is csak 0,8 másodperc volt.
A tesztet mindkét irányban lefutották a 2,3 kilométeres kifutópályán, ahol 28 Celsius fokos hőmérséklet és ideális körülmények uralkodtak.
A remek eredményeket persze a Porsche előremutató technikájának is köszönheti.
A forgalomban lévő elektromos autók többségével szemben az elektromos rendszere nem 400, hanem 800 voltos, ami megkönnyíti a gyors teljesítmény-leadást és visszatöltést, és az akkumulátor hűtési rendszerét is a sportautó-gyártó magas sztenderdjeihez igazították.
A 600 lóerős összkerékhajtású Taycan lehet, hogy nem lesz olyan gyors nulláról százra, mint a Tesla,
de a 3,5 másodpercnél rövidebb idejére nem panaszkodhatsz, ahogyan a 250 km/óra feletti végsebességére sem. A Porsche elektromos autója 90 kilowattórás akkumulátort kap, amivel a hatótávja is ígéretes lehet.