Nem új dologról van szó, Szingapúrban például rendszeresen alkalmazzák a versenyhétvége előtt.
Tavaly kilenc év után visszatért Törökországba a Forma–1, a pilóták pedig az újraaszfaltozott isztambuli pálya fogadta, ami nem annyira nyerte el a pilóták tetszését. Felülete ugyanis túlságosan sima volt, így meglehetősen kevés tapadást biztosított, a versenyzők pedig csak úgy korcsolyáztak rajta – Lewis Hamiltonnál ki is verte a biztosítékot:
Szavai akkor célt is értek, a pályaüzemeltetői(?) ugyanis a probléma megoldásaként – vagy legalábbis a nagyobb tapadás elérésében bízva – még az időmérő előtti éjszaka utcai autókat küldtek a pályára körözgetni, hogy felgumizzák az aszfaltcsíkot:
Jövő hétvégén ismét Isztambulba látogat az F1 mezőnye, az FIA versenyigazgatója, Michael Masi ugyanakkor biztosított minden csapatot és pilótát arról, hogy a pályával minden rendben lesz, merthogy a tapadási szint növelése érdekében kezelték annak felületét:
a törökországi pálya felülete vízsugaras kezelést kapott.
Masi elmondta, hogy ez nem újdonság az F1-ben, a szingapúri utcai versenypálya esetében például rendszeresen alkalmazzák ezt a módszert, miután gyakran aszfaltozzák újra az utakat.
Eközben...
(Forrás: racefans.net, fotó: Getty Images)