A hetvenes évekbeli 911-es versenyautó engedélyeztetéséhez volt szüksége a Porschének egy közúti szériára, ami végül hatalmas siker lett, a piros csíkos fehér Carrera RS igazi ikonná vált.

A 911-es alapjára épülő RSR versenyautó engedélyeztetéséhez a Porschének, mint minden más autógyártónak, kötelessége volt egy közúti széria legyártása is. Így született meg a Carrera RS, amelynek 2,4 literes bokszer hathengeresét 2,7 literesre növelték, utasteréből pedig minden nélkülözhetőt elhagytak. Igaz, rádiót, klímát és még napfénytetőt is lehetett kérni hozzá.

Az eredetileg 190 lóerős motor a Carrera RS kivitelben 210 lóerőt teljesített, képzelheted, mire volt vele képes az alig 1075 kilogrammos autó. De ne csak képzeld, el is áruljuk, hogy nulláról százra 5,5 másodperc alatt gyorsult, a végsebessége pedig meghaladta a 240 km/órát, ami egy mai autónak is becsületére válna, hát még egy hetvenes évekbeli példánynak!

A Carrera RS az 1972-es párizsi autószalonon mutatkozott be, és bár a Porsche kereskedői kételkedtek, hogy sikerül-e eladni a kötelezően legyártandó 500 példányt, végül özönlöttek a megrendelések, és nem csak egy második, de egy harmadik szériára is szükség volt. Összesen 1590 darab készült belőle, ma pedig a legkeresettebb veteránautók egyike. A képeken látható kifogástalan példány több mint 150 millió forintnak megfelelő összekért kelt el az RM Auctions londoni árverésén.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Érzelmes interjút adott Verstappen a negyedik világbajnoki címe után

További cikkeink a témában