Meglepő lehet, hogy jóval a kategória divatjának lecsengése után mutatja be első egyterű modelljét a Volvo, de az EM90-hez szinte adottak voltak a műszaki alapok, így hát miért ne?
A Volvo nevéről sokáig a biztonságos családi autók jutottak eszedbe először, ezért meglepő lehet, hogy a számtalan kombija mellett még akkor sem volt egyterű modellje a svéd márkának, amikor igazán nagyot ment a buszlimuzinok kategóriája.
Mostanra már szinte eltűntek az egyterűk, ezért még meglepőbb lehet, hogy a Volvo nemsokára bemutat egyet.
Szűkszavú előzetessel és egyetlen képpel vezeti fel története első egyterűjét a Volvo. A márka új típusjelölési rendszerében EM90 névre keresztelt modellt egyelőre csak felülről láthatjuk, dupla tetőablakán kívül a jellegzetes T-alakú hátsó lámpákat és a középre írt, világító típusjelzést fedezhetjük fel rajta.
Szokatlan döntésére magyarázat lehet, hogy a műszaki alapok szinte adottak voltak, ezért miért ne építhetne tágas és kényelmes egyterűt a Volvo? Az anyagcég Geely egyik új márkája, a Zeekr egyterűje adhatja a technikai tartalmat. A kockaforma Zeekr 009 egy 5,2 méter hosszú egyterű, ami csakis tisztán elektromos hajtással készül.
A Zeekr 009 alapmodelljében 272 lóerős elektromotor hajtja a hátsó kerekeket, az összkerékhajtású változatban előre is került egy elektromotor, a kombinált teljesítmény 541 lóerő. Az akkumulátor mindkét esetben 140 kilowattórás, ami figyelemreméltó hatótávot ígér: a megengedőbb kínai számítás szerint 800 kilométert.
A Volvo első egyterűjére egy kicsit még várnunk kell, csak november 12-én mutatják be az EM90-et, ami a berendezésével egy skandináv stílusú nappaliszoba hangulatát és kényelmét ígéri. A forgalmazása Kínában indul, és nem tudni, hogy eljut-e a világ más tájaira. Pedig nem lenne példátlan, hiszen a Lexus is elkezdi első kisbusza, az LM európai forgalmazását.
Ez is érdekelhet: