Soha senki nem fizetett még ennyi pénzt egy Mustangért, mint az a vevő, aki 3,8 millió dollárt adott a Shelby GT350R legelső prototípusáért. Ken Miles is hajtotta ezt a példányt, aminek nagy szerepe van a Mustang sikereiben.
Januárban még azt írtuk, hogy a Bullitt című filmhez használt eredeti autó a világ legdrágábban eladott Ford Mustangja, hiszen elképesztő összeget, 3,4 millió dollárt fizettek érte.
Nem kellett sokat várni rá, hogy megdőljön ez a rekord, a Mecum indianapolisi aukcióján a Shelby GT350R legelső prototípusa került terítékre, amiért ennél is többet fizettek.
Ha rajongsz a Mustangért, akkor egészen biztosan láttad Az aszfalt királyai című filmet, ami annak a történetét meséli el, hogyan győzte le a Carroll Shelby közreműködésével fejlesztett GT40-nel a Ford a Ferrarit a Le Mans-i futamon.
A versenyautó fejlesztésében nagy szerepe volt Ken Miles autóversenyzőnek, aki ezt a Mustangot is hajtotta.
A képeken látható ’65-ös Mustang a Shelby GT350 versenyváltozatának legelső prototípusa,
amit Ken Miles is tesztelt. Egy év alatt 80 ezer kilométert tekertek ebbe a példányba, ezen az autón kísérletezték ki a versenyváltozatba bekerülő fejlesztéseket, és a sajtónak is ezt mutatták be. Nem mellékesen ez volt az első Shelby Mustang, ami versenyt nyert.
Az alaposan letesztelt prototípust egy év után eladták, egy Ford-alkalmazott vette meg négyezer dollárért, és használta egy pár évig. Majd két évtizedre eltűnt, és csak 1989-ben került elő újra. 2006-ig többször is gazdát cserélt, aztán
alaposan rendbe hozták, hogy pontosan úgy nézzen ki, mint amikor még Carroll Shelby és Ken Miles dolgozott rajta.
Az aukciót szervező Mecum szerint minden idők legfontosabb Mustangjáról van szó,
és ennek megfelelő összeget fizetett érte egy vevő az indianapolisi árverésen. A prototípus 3,85 millió dollárért kelt el, ami 1,18 milliárd forintnak felel meg, és ezzel a valaha legdrágábban eladott Ford Mustang lett.