A Volkswagen-buszok mennyországa
Ez a cikk már több mint 90 napja készült. A benne szereplő információk elavultak lehetnek.

A Volkswagen oldtimer-részlegét az a Franz-Josef Paefgen vezeti, aki korábban az Audi, a Bentley és a Bugatti első embere volt. A haszongépjárműves csapat épp most költözött egy hétezer négyzetméteres komplexumba, ahol tizenhárom szakember kizárólag a léghűtéses buszok restaurálásával foglalkozik.

A Porsche nagyon büszke rá, hogy összes valaha gyártott autójának hetven százaléka ma is forgalomban van. Annak érdekében, hogy ez a szám a jövőben se csökkenjen, évek óta a legmagasabb színvonalú gyári restaurátor-műhely dolgozik. Természetesen a Volkswagen is rendelkezett ilyen műhellyel, ám mostanáig nem fogadták külső személyek lerobbant veteránjait. A hannoveri új épületben azonban erre is van kapacitás, az pedig egyáltalán nem meglepő, hogy a buszok külön elbánásban részesülnek. A Bogár után a Volkswagen valaha gyártott legikonikusabb modelljei, másrészt az utóbbi években rohamosan csökkent a fennmaradt példányok száma, különösen az első szériából.

Mikor jött szembe egy utoljára az utcán? A T1-es nem sűrű látvány manapság, rengeteget elvitt a rozsda az 1950 és 1967 között gyártott modellből. A rajongók ezt felismerve szinte bármit megtesznek egy-egy megmenthető roncsért. Van, aki egy svájci erdőből emeli ki bérelt helikopterrel, és olyan is akad, aki kiássa a föld alól, így biztosak lehetünk benne, hogy a Volkswagen-műhelyének lesz dolga!

HELLO, EZ ITT A
PLAYER
Kövess minket a Facebookon!
Nagyon jól fogod érezni magad nálunk!

Hírlevél feliratkozás

Iratkozz fel a hírlevelünkre, és mi minden héten érdekes, szórakoztató sztorikat küldünk neked a világból.