Ha a kilencvenes években követted a DTM-et, akkor emlékezhetsz erre a Jägermeister-színekbe öltözött Alfa Romeóra, aminek elmondjuk a történetét.
A kilencvenes évek közepére a Deutsche Tourenwagen Meisterschaft, valamint a nemzetközi megfelelője, az International Touring Car Series a világ legkiemelkedőbb túraautó-bajnokságává vált, amelynek látványos futamain az Alfa Romeo, a Mercedes-Benz és az Opel legmodernebb technikájával szerelt versenyautói álltak rajthoz.
A képeken látható Alfa Romeo 155 még a ’95-ös szezon előtt készült el,
és a milánói Euroteam csapatához került, ahol Michael Bartels versenyzett vele. A neve talán nem ismerős, pedig a német gokartbajnokságot és Formula Ford-szériát megnyerve a német pilóta 1991-ben még a Formula–1-ben is bemutatkozott, Johnny Herbert helyére ugrott be a Lotusnál.
Bartels négy futamon próbált szerencsét a Formula–1-ben, közte a Magyar Nagydíjon is, de egyiken sem sikerült megugrania a kvalifikációt. A DTM-ben ennél több sikert aratott, 1995-ben két futamgyőzelmet is szerzett, és bár az év végén csak tizedik lett, mégis
megelőzte az Alfa gyári pilótáit, Alessandro Nanninit és Giancarlo Fisichellát.
Az ikonikus Jägermeister-festésű Alfa Romeo a következő szezonban még maradt a DTM-ben,
ami az ITC első és utolsó szezonja is volt egyben, de Bartels csak a huszonegyedik helyet szerezte meg vele a tabellán. Pár éves pihenő után a 155-ös megjárt egy pár autógyűjteményt, az egyik tulajdonosánál felújították a motorját és a futóművét, és a munkára csaknem 170 ezer eurót költöttek.
2,5 literes, 420 lóerős V6-os motorjával, 11 500-nál kezdődő piros mezőjével a DTM legendás korszakát idézi az Alfa Romeo 155,
ami ebben a kifogástalan állapotában kerül az RM Sotheby’s februári aukciójára. 6-700 ezer eurót várnak érte, azaz 220-260 millió forintnak megfelelő összeggel kell készülnie annak, aki a kollekciójába szeretné állítani a motorsport-történelemnek ezt a csodáját.