A neve és a formája a hatvanas évekbeli ősét idézi, de a technikája naprakész az Alfa Romeo új sportautójának, ami a benzinesen kívül elektromos hajtású változatban is készül, de csak nagyon kevés példányban.

Az Alfa Romeo sportautója nem egyszerűen egy új modell, hanem a márka jövőjét vetíti előre, és ha valóban azt akarják vele megmutatni, hogy milyen izgalmas alkotásokra számíthatunk tőlük, akkor keresve sem találhattak volna jobb múzsát, mint az 1967-ben bemutatott 33 Stradale, amely érzéki vonalai alatt egy versenyautó technikáját rejtette, és mindössze tizennyolc példány készült belőle – ezek egy részét később elhasználták tanulmányautók építéséhez –, ezért elképesztően értékes ritkaságnak számít.

Alejandro Mesonero-Romanos, az Alfa Romeo vezető dizájnere szerint az új 33 Stradale az elemi szépség megtestesülése,

és ezzel az állításával aligha tudnánk vitatkozni. Bár az új 33 Stradale karosszériája nagyobb lett az ősénél, az arányai és a részletei mégis a legendás elődjét, valamint annak versenyautó-változatát, a Tipo 33-at juttatják eszünkbe. Azokhoz hasonlóan a sárvédőkkel együtt lehet felnyitni az orrát, és az ajtók is felfelé nyílnak.

Stílusos összhangban áll a múltidézés és a modernitás a 33 Stradale belső terében.

A műszerfala a végletekig letisztult, a kormánykerekén nincsenek gombok, csak mögötte a váltófülek, az infotainment képernyője alacsonyra került és elrejthető, a kevés kapcsolót pedig a tetőre és a középkonzolon egy látványos panelre csoportosították, itt kapott helyet a karcsú váltókar, valamint az üzemmódok közt választó kapcsoló is.

Leendő tulajdonosait már egy évvel ezelőtt bevonták a 33 Stradale tervezésébe, ugyanis minden egyes példány személyre szabva készül.

A vevők választhattak a szénszálas és alumínium elemekből stilizált háromdimenziós vagy a klasszikus Alfa-pajzs között, a belső tere lehet a múltidéző Tributo az alumínium betétekkel és kéttónusú bőrkárpittal, vagy a versenyautós Alfa Corse a szénszálas anyagokkal és alcantarával.

Szintén múltidéző megoldás, hogy a középkonzol felületébe nem egyszerűen a limitált széria sorszámát, hanem az autó alvázszámát marták, ahol a ZAR utal az Alfa Romeóra, a 10533 a limitált szériás modellre, a következő nyolc karaktert pedig a vevő választhatja ki. A karosszéria fényezése kétféle vörös vagy kék mellett a hatvanas évekbeli versenyautót idéző piros-fehér festés lehet, míg a 20 colos kerekeket kéttónusú változatban is lehet választani.

Középmotoros felépítése azt sejteti, hogy az alapokat a hasonló recept szerint készült Maserati MC20-tól kölcsönözték, de ez csak részben igaz. A karosszéria szerkezetét alumínium és szénszálas anyag alkotja, a súlycsökkentés jegyében a tető és az ajtók is karbonból vannak, a hátsó szélvédő polikarbonát.

Az ülések mögé épített motor nem a Giulia GTA-ból származó 2,9 literes, hanem egy háromliteres biturbó V6-os erőforrás.

620 lóerős teljesítményét nyolcfokozatú duplakuplungos váltó továbbítja az elektronikusan vezérelt differenciálzárral is felszerelt hátsó kerekekhez, a 33 Stradale ezzel három másodpercen belül gyorsul nulláról százra, 333 km/óra a végsebessége, a karbonkerámia fékekkel pedig 33 méteren áll meg százas tempóról. A kettős keresztlengőkaros futóművet és az aktív lengéscsillapítást

a márka Formula–1-es pilótája, Valtteri Bottas munkájával hangolták tökéletesre.

Közútra való Strada módban indul az autó, kifinomult teljesítményleadással, lágyabb felfüggesztéssel és csak ötezres fordulatszám felett hangosabb kipufogóval. Pályára szánt Pista módban azonban a 33 Stradale teljes ereje a rendelkezésünkre áll, villámgyors reakciókkal, merevebb felfüggesztéssel és mindvégig vérpezsdítő hanggal.

Zárt pályán a menetstabilizáló a Quadrifoglio gombbal a lehető leggyorsabban teljesen kikapcsolható.
Múltidéző formája és a naprakész technikája mellett az új 33 Stradale a jövőbe is mutat,

hiszen az Alfa Romeo tisztán elektromos hajtású változatot is készít belőle azoknak a vevőknek, akik erre vágynak. Az első és hátsó kerekeket is hajtó elektromotorok kombinált teljesítménye 750 lóerő, a hatótávolság pedig 450 kilométer egy feltöltéssel, de ennél többet egyelőre nem árultak el a műszaki tartalomról, amit valószínűleg a Granturismo Folgore adott kölcsön.

Azzal is az autógyártás múltja előtt tiszteleg az Alfa Romeo, hogy a tehetős vásárlók számára az 1926-ban alapított Carrozzeria Touring Superleggera manufaktúrája építi készre a 33 Stradalét. Igazi ünnep lesz, ha akár csak megpillanthatunk egyet, hiszen összesen csupán harminchárom példányt készítenek belőle, és annak ellenére, hogy az ára euróban is milliós nagyságrendet jelent, mostanra már mindegyik előre elkelt.

Ez is érdekelhet:

Csodálatos ez az Alfa Romeo 33 Stradale, ami a legszebb autó díját nyerte

Gyönyörködj a Concorso d’Eleganza legszebbnek megválasztott autójának fotóiban!

Újra megépítik minden idők egyik leggyönyörűbb Alfa Romeóját

Az eredeti példányok elérhetetlenek, de a replika is lenyűgöző lett.

Igazi bestia lett a Zagato által épített Alfa Romeo Giulia

Mostanáig kellett várni, hogy sportkupét faragjanak a Giuliából, és micsoda sportkupé lett!

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Hóban, sötétben, az autópálya leállósávjában szerelte fel a téli gumikat egy nem okos autós

További cikkeink a témában
Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!
Hirdetés