A hatvanas években eredetileg versenyautónak született 33 Stradale az Alfa Romeo valaha készült egyik leggyönyörűbb autója. Az eredeti példányok elérhetetlenek, ezért egy torinói műhelyben újra megalkotják ezt a csodát.
Lehet, hogy hallottad már a Manifattura Automobili Torino nevét, az olasz műhelyben kisszériás egyedi szupersportautók gyártását vállalják, és olyan különlegességek kerültek már ki tőlük, mint a Ferrariból épített új Stratos, a Scuderia Cameron Glickenhaus gépei, vagy legutóbb a tisztán elektromos hajtású Aspark Owl.
A M.A.T. most saját projektbe fogott, és Jewelry néven
olyan legendás modelleket épít meg újra, amelyek egyébként elérhetetlen ritkaságnak számítanak.
A széria első autója az Alfa Romeo 33 Stradale lesz, ez a ’67-ben bemutatott gyönyörű sportkocsi Franco Scaglione tervezte lenyűgöző formájú karosszériával, amiből eredetileg csak 18 példány készült.
Az összes 33 Stradale közül nem mindet adták el a vevőknek, a prototípust ugyanis az Alfa Romeo aresei gyári múzeumában őrzik, ötöt pedig annak idején a Bertone, Italdesign és Pininfarina stúdióknak adtak, ezekből készültek a fent látható Carabo, Navajo, Cuneo és Iguana tanulmányautók, már a hetvenes éveket megelőlegező ékformával.
Az eredeti 33 Stradale hátuljában egy kétliteres, 230 lóerős V8-as szívómotor ordított,
míg a replikát az Alfa Romeo Montrealból származó 2,6 literes V8-assal szerelik, aminek még nagyobb lesz a teljesítménye. Aki hasonlót szeretne a garázsában látni, annak jó tudni, hogy a torinói műhelynél évente két autó építését vállalják.
Itt olvashatsz többet róla:
Ez is érdekelhet: