A Carrozzeria Castagna kilencvenes évekbeli felélesztésére készült el ez a furcsa Alfa Romeo, amiből végül csak egyetlen példányt építettek, és hiába számít ritkaságnak, még féláron sem kell senkinek.
Olaszország egyik legrégebbi kocsiépítő műhelye volt az 1849-ben alapított milánói Carrozzeria Castagna, amely a huszadik század elején még az Orient Expresszhez is készített kocsikat, majd olyan alvázakra építettek karosszériát, mint az Alfa Romeo, a Lancia vagy az Isotta Fraschini. 1913-ban készült az Aerodinamica nevű futurisztikus autójuk, amit talán láttál már múzeumban.
Az ötvenes években megszűnt céget 1994-ben élesztették fel, és első autójuk elég figyelemreméltó alkotás lett, de nem feltétlenül jó értelemben véve. A Castagna Vittoria az Alfa Romeo SZ-hez hasonlóan az Alfa 75-ös alapjára épült, de az ívelt vonalvezetése annyira különbözik tőle, amennyire csak lehetséges.
Furcsa formáját biztosan lehet szeretni, csak nagyon nehéz.
1995-ben a genfi autószalonon is kiállították a Castagna rendhagyó sportkupéját,
majd a kétezres években több meghökkentő prototípust építettek Bentley, Ferrari és még Fiat 500 és MINI alapjára is. A Vittoria az idő nagy részét raktárban állva töltötte, még csak 2500 kilométert futott, de pár karcolás azért van rajta. Most pedig új tulajdonost keresnek neki, de az eladása egyelőre nem megy könnyen.
Ha nézegetni nem is nagy élmény, vezetni biztosan az, hiszen a legendás háromliteres V6-os Busso-motor került bele,
250 lóerővel, és ötfokozatú manuális váltón keresztül a hátsó kerekeket hajtja. A prototípust idén ősszel hirdették meg 150 ezer euróért, ami a ritkaságát tekintve reális lehetne, de úgy tűnik, nehezen találni rá érdeklődőt, mert már 75 ezerért is megválnának tőle.
Ez is érdekelhet: