Az Alfa Romeo ötvenes évekbeli áramvonalas versenyautója óriási ritkaság, ezért nem tűnik fel csak úgy egy eladó példány piacon, ez is egy Jaguarból épített replika.

Az ötvenes években merőben újszerű versenyautót fejlesztett az Alfa Romeo. A márka sportosztályának vezetője, Gioacchino Colombo, aki a Ferrari első V12-esét is megalkotta, egy áramvonalas prototípuson dolgozott, amelynek szélcsatornában kikísérletezett karosszériáját a milánói Carrozzeria Touring építette meg. Az autó az akkoriban gyakran ábrázolt repülő csészealjak után kapta a Disco Volante nevet.

Az eredeti Disco Volante értéke felbecsülhetetlen, nem is eladó

Az Alfa Romeónál összesen öt prototípust építettek különféle változatokban, kétliteres négyhengeres és 3,5 literes hathengeres motorral, spider és kupé karosszériával is. Az ötből csak négy maradt fenn, és mindet nagy becsben őrzik a múzeumokban, kettő az Alfa Romeo saját aresei gyűjteményében látható.

Kijelenthetjük tehát, nincs sok esélye annak, hogy egyszer csak feltűnik egy Disco Volante egy autós aukción.

A képeken látható Disco Volante sem eredeti, hanem egy replika, amit meglepő módon egy Jaguar XK 150-ből építettek.

A munka 2017-ben kezdődött, egy texasi műhelyben kézzel formálták az alumínium karosszériát, mire hasonlóvá vált a Disco Volante szoborszerű alakjához. A motorja sem egy Alfából származik, hanem a Jaguar eredeti 3,4 literes soros hathengerese, amit három Weber karburátorral szereltek.

A replika építése négy évbe telt, és százezres összeget emésztett fel, természetesen dollárban, ezért jutányosnak tűnik az a 175-225 ezer dolláros ár, amit az RM Sotheby’s szeptemberi aukcióján várnak érte. Az eredetihez úgysem lehet közelebb jutni, a replikával azonban egy gyűjtő a garázsába állíthatja majd az Alfa Romeo egyik legendás formatervének élethű másolatát, a veteránversenyeken pedig mindig a figyelem középpontjában lehet vele.

Ez is érdekelhet:

Még mindig elvarázsol az Alfa Romeo repülő csészealja

A hét példányban készült Disco Volante Spyder egyik példányáról mutatunk gyönyörű képeket.

A hetvenes évek sportos mércéje – az Alfa Romeo Alfetta-sztori

A hetvenes években az Alfetta volt a sportos szedánok etalonja.

Hatvanéves az Alfa Romeo sportlimuzinja – a Giulia-sztori

1962-ben jelent meg, a kor legáramvonalasabb autója volt a Giulia.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Ráhúzta egy taxis a kormányt egy bringásra az Alagút bejáratánál, aztán a kijáratnál kiszállt és elé állt

Ezt a Ferrarit igazán megcsúfították, hogy extrém körülmények között is lehessen versenyezni vele

Gyorsabb lett, mégis kevesebbet fogyaszt – kipróbáltuk a megújult Lexus UX-et

További cikkeink a témában