Száz éve tették fel először a szerencsét hozó négylevelű lóhere szimbólumot az Alfa Romeóra, most pedig erre az évfordulóra száz darab limitált szériás Giulia Quadrifogliót és ugyanennyi Stelvio Quadrifogliót készítenek az olaszok.
1923. április 15-én rendezték meg a tizennegyedik Targa Floriót, mely a világ egyik legrégebbi és a korszak talán legfontosabb autóversenye volt. Akkor még nem zárt és biztonságos, tökéletes minőségű aszfalttal burkolt versenypályán mutatták meg az autógyártók és a pilóták, hogy mire képesek, hanem a Targa Florio esetében a szicíliai szerpentineken.
Ezek a Palermo közelében rendezett versenyek sok esetben elképesztően veszélyesek voltak.
Ide már nem volt elég a remek technika vagy a tapasztalt pilóta, mert a hitvány burkolatú utakon és az éjszaka sötétjében bármi megtörténhetett. A rengeteg kihívást tartogató versenyre az Alfa Romeo az RL egy speciális változatával készült, amihez tehetséges versenyzőket toboroztak.
Ugo Sivocci akkora diadalt aratott a négylevelű lóherével díszített, piros fényezésű Alfa Romeóval, hogy ez hosszú időre meghatározta a márkát. A Targa Florio mellett Grand Prix-ken, az ezer mérföldes olasz versenyen, a Mille Miglián és a 24 órás Le Mans-i futamon bukkantak fel a négylevelű lóherével díszített autók.
Utcai autón először a Giulia Sprint GT Velocén jelent meg a Quadrifoglio logó, mely azóta is a legerősebb Alfa Romeo modelleken díszeleg.
Most a Giulia és Stelvio Quadrifoglio szedán és szabadidő-autó jelenti a csúcsot, melyeknek századik évfordulós limitált kiadásából mindössze száz darabot készítenek. Az autók különlegessége a sárvédőt díszítő, aranykeretes embléma.
Három színben rendelhetőek a Quadrifoglio 100th Anniversario modellek, a képen látható Verde Montreal (zöld) mellett Rosso Etna (piros) és Nero Vulcano (fekete) árnyalat elérhető. A Giulia és a Stelvio utasterében is fekete bőr- és alcantarakárpitozás van, melyet aranycérnával varrnak meg. A műszerfal tetejére a 100-as számot és egy négylevelű lóherét hímeztek.
520 lóerőre izmosított, 2,9 literes, V6-os biturbó benzinmotorja Akrapovic kipufogórendszeren át üvölt.
Vezetési élménye magasan felülmúlta a konkurensekét, de a felszereltségben akadtak hiányosságok, melyeket a frissítéssel behozott az Alfa Romeo. A Giulia és Stelvio Quadrifoglio a Tonaléval bevezetett LED-es fényszórókkal gazdagodott, valamint digitális műszeregységgel és új fedélzeti rendszerrel szerelik.
Mivel úgy hírlik, hogy ez az utolsó igazán hagyományos Alfa Romeo sportmodell, ezért egész biztosan nagyon kapós lesz a gyűjtők körében az évfordulós limitált széria.
Ez is érdekelhet: