Száz éve tették fel először a szerencsét hozó négylevelű lóhere szimbólumot az Alfa Romeóra, most pedig erre az évfordulóra száz darab limitált szériás Giulia Quadrifogliót és ugyanennyi Stelvio Quadrifogliót készítenek az olaszok.

1923. április 15-én rendezték meg a tizennegyedik Targa Floriót, mely a világ egyik legrégebbi és a korszak talán legfontosabb autóversenye volt. Akkor még nem zárt és biztonságos, tökéletes minőségű aszfalttal burkolt versenypályán mutatták meg az autógyártók és a pilóták, hogy mire képesek, hanem a Targa Florio esetében a szicíliai szerpentineken.

Ezek a Palermo közelében rendezett versenyek sok esetben elképesztően veszélyesek voltak.

Ide már nem volt elég a remek technika vagy a tapasztalt pilóta, mert a hitvány burkolatú utakon és az éjszaka sötétjében bármi megtörténhetett. A rengeteg kihívást tartogató versenyre az Alfa Romeo az RL egy speciális változatával készült, amihez tehetséges versenyzőket toboroztak.

Ugo Sivocci akkora diadalt aratott a négylevelű lóherével díszített, piros fényezésű Alfa Romeóval, hogy ez hosszú időre meghatározta a márkát. A Targa Florio mellett Grand Prix-ken, az ezer mérföldes olasz versenyen, a Mille Miglián és a 24 órás Le Mans-i futamon bukkantak fel a négylevelű lóherével díszített autók.

Utcai autón először a Giulia Sprint GT Velocén jelent meg a Quadrifoglio logó, mely azóta is a legerősebb Alfa Romeo modelleken díszeleg.

Most a Giulia és Stelvio Quadrifoglio szedán és szabadidő-autó jelenti a csúcsot, melyeknek századik évfordulós limitált kiadásából mindössze száz darabot készítenek. Az autók különlegessége a sárvédőt díszítő, aranykeretes embléma.

Három színben rendelhetőek a Quadrifoglio 100th Anniversario modellek, a képen látható Verde Montreal (zöld) mellett Rosso Etna (piros) és Nero Vulcano (fekete) árnyalat elérhető. A Giulia és a Stelvio utasterében is fekete bőr- és alcantarakárpitozás van, melyet aranycérnával varrnak meg. A műszerfal tetejére a 100-as számot és egy négylevelű lóherét hímeztek.

520 lóerőre izmosított, 2,9 literes, V6-os biturbó benzinmotorja Akrapovic kipufogórendszeren át üvölt.

Vezetési élménye magasan felülmúlta a konkurensekét, de a felszereltségben akadtak hiányosságok, melyeket a frissítéssel behozott az Alfa Romeo. A Giulia és Stelvio Quadrifoglio a Tonaléval bevezetett LED-es fényszórókkal gazdagodott, valamint digitális műszeregységgel és új fedélzeti rendszerrel szerelik.

Mivel úgy hírlik, hogy ez az utolsó igazán hagyományos Alfa Romeo sportmodell, ezért egész biztosan nagyon kapós lesz a gyűjtők körében az évfordulós limitált széria.

Ez is érdekelhet:

Az ékszermágnás Alfa Romeója

Gianni Bulgari sorra járta a versenyeket az Alfa Romeóval.

Száz éve hoz szerencsét az Alfa Romeónak a négylevelű lóhere

1923-ban került rá először, és a mai napig megtaláljuk az Alfákon a zöld négylevelű lóherét.

25 éve jelent meg az Alfa Romeo utolsó nagyautója, a 166-os

Újonnan nem volt sikeres, de használtan stílusos és ritka youngtimer lett belőle.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Könnyű kérdés, hogy mikor mutatták be ezeket az autótípusokat. Vagy mégsem?

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés