Száz éve tették fel először a szerencsét hozó négylevelű lóhere szimbólumot az Alfa Romeóra, most pedig erre az évfordulóra száz darab limitált szériás Giulia Quadrifogliót és ugyanennyi Stelvio Quadrifogliót készítenek az olaszok.

1923. április 15-én rendezték meg a tizennegyedik Targa Floriót, mely a világ egyik legrégebbi és a korszak talán legfontosabb autóversenye volt. Akkor még nem zárt és biztonságos, tökéletes minőségű aszfalttal burkolt versenypályán mutatták meg az autógyártók és a pilóták, hogy mire képesek, hanem a Targa Florio esetében a szicíliai szerpentineken.

Ezek a Palermo közelében rendezett versenyek sok esetben elképesztően veszélyesek voltak.

Ide már nem volt elég a remek technika vagy a tapasztalt pilóta, mert a hitvány burkolatú utakon és az éjszaka sötétjében bármi megtörténhetett. A rengeteg kihívást tartogató versenyre az Alfa Romeo az RL egy speciális változatával készült, amihez tehetséges versenyzőket toboroztak.

Ugo Sivocci akkora diadalt aratott a négylevelű lóherével díszített, piros fényezésű Alfa Romeóval, hogy ez hosszú időre meghatározta a márkát. A Targa Florio mellett Grand Prix-ken, az ezer mérföldes olasz versenyen, a Mille Miglián és a 24 órás Le Mans-i futamon bukkantak fel a négylevelű lóherével díszített autók.

Utcai autón először a Giulia Sprint GT Velocén jelent meg a Quadrifoglio logó, mely azóta is a legerősebb Alfa Romeo modelleken díszeleg.

Most a Giulia és Stelvio Quadrifoglio szedán és szabadidő-autó jelenti a csúcsot, melyeknek századik évfordulós limitált kiadásából mindössze száz darabot készítenek. Az autók különlegessége a sárvédőt díszítő, aranykeretes embléma.

Három színben rendelhetőek a Quadrifoglio 100th Anniversario modellek, a képen látható Verde Montreal (zöld) mellett Rosso Etna (piros) és Nero Vulcano (fekete) árnyalat elérhető. A Giulia és a Stelvio utasterében is fekete bőr- és alcantarakárpitozás van, melyet aranycérnával varrnak meg. A műszerfal tetejére a 100-as számot és egy négylevelű lóherét hímeztek.

520 lóerőre izmosított, 2,9 literes, V6-os biturbó benzinmotorja Akrapovic kipufogórendszeren át üvölt.

Vezetési élménye magasan felülmúlta a konkurensekét, de a felszereltségben akadtak hiányosságok, melyeket a frissítéssel behozott az Alfa Romeo. A Giulia és Stelvio Quadrifoglio a Tonaléval bevezetett LED-es fényszórókkal gazdagodott, valamint digitális műszeregységgel és új fedélzeti rendszerrel szerelik.

Mivel úgy hírlik, hogy ez az utolsó igazán hagyományos Alfa Romeo sportmodell, ezért egész biztosan nagyon kapós lesz a gyűjtők körében az évfordulós limitált széria.

Ez is érdekelhet:

Az ékszermágnás Alfa Romeója

Gianni Bulgari sorra járta a versenyeket az Alfa Romeóval.

Száz éve hoz szerencsét az Alfa Romeónak a négylevelű lóhere

1923-ban került rá először, és a mai napig megtaláljuk az Alfákon a zöld négylevelű lóherét.

25 éve jelent meg az Alfa Romeo utolsó nagyautója, a 166-os

Újonnan nem volt sikeres, de használtan stílusos és ritka youngtimer lett belőle.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Tetszik ez a kis rönkház? Egy UAZ-ra építették

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

További cikkeink a témában