Feketébe öltözött limitált szériás Alfa Romeo Giulia Quadrifoglióval búcsúzik az olaszok csodálatos sportlimuzinja, melynek Super Sport limitált szériájából csak 275 darab készül.

Hatalmas villantás volt az Alfa Romeótól, amikor megjelent a hosszmotoros és alapvetően hátsókerék-hajtású Giulia, hiszen az autót szerető rajongók álma valósult meg a gyönyörű és élvezetesen vezethető limuzinnal. Több mint ötszáz lóerős motorjával a Quadrifoglio sportlimuzin még az M3-as BMW-nek is megmutatta, milyen az olasz temperamentum.

2015 óta nagyot változott a Giulia körül a világ, ezért a bitang Quadrifogliónak búcsúznia kell.

Karosszériája nagyrészt alumíniumból készült, a legerősebb modell gépházteteje és tetőpanelje pedig karbon, így a hathengeres turbómotorral is alig több mint 1,7 tonna a súlya. A könnyű motorháztető alatt a Ferrari California T nyolchengeresével közeli rokonságban álló 2,9 literes, biturbó V6-os motor van, mely a limitált szériás Super Sport modellekben 520 lóerős. Hozzá nyolcfokozatú ZF automata váltó csatlakozik és hátsókerék-hajtás, méghozzá egy mechanikus részlegesen önzáró differenciálművön keresztül.

Fekete fényezéséhez sötét tónusú felniket párosítottak, mögöttük fekete a féknyereg és most először a sárvédőn díszelgő négylevelű lóhere is fekete hátteret kapott. A Giulia Quadrifoglio Super Sport utasterének feketeségét a fejtámlák piros varrása és a szintén pirossal szőtt karbonbetétek oldják. Akinek a négyajtós utastere nem lenne elég praktikus, az rámehet a 175 darab Stelvio Quadrifoglio Super Sport egyikére.

3,9 másodperces gyorsulással és 307 km/órás végsebességgel az Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio villámgyors sportlimuzin.

Hatásos belépő volt, hogy az olaszok rögtön ott szúrtak oda a németeknek, ahol a legjobban fáj. A Giulia Quadrifoglio kézi váltós változatával 7 perc 39 másodperces időt futottak a Nürburgringen, ezzel magukhoz vették a leggyorsabb utcai négyajtósnak járó képzeletbeli vándorkupát. Erre a BMW M3-asnak és a Mercedes-AMG C 63-nak nem volt lehetősége.

Nem elsősorban a sportmodellt búcsúztatja a Super Sport limitált széria, hanem a 20-as években sikerrel versenyző Alfa Romeo 6C 1500 Super Sportot ünnepli. Hat ilyen autóval indultak az 1928-as Mille Miglián, ahol a Bugattikat maga mögé utasítva nyerte meg az 1621 kilométeres versenyt a Giuseppe Campariból és Giulio Ramponiból álló duó.

Ez is érdekelhet:

Gyönyörűek az Alfa Romeo századik évfordulós sportmodelljei

520 lóerővel ünnepli a szerencsehozó négylevelű lóherét az Alfa Romeo.

Hatvanéves az Alfa Romeo sportlimuzinja – a Giulia-sztori

1962-ben jelent meg, a kor legáramvonalasabb autója volt a Giulia.

Igazi bestia lett a Zagato által épített Alfa Romeo Giulia

Mostanáig kellett várni, hogy sportkupét faragjanak a Giuliából, és micsoda sportkupé lett!

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Láttad már Palvin Barbit szexi mikulásruhában?

Így ünneplik gyönyörű és világhírű nők a karácsonyt

A Player kérdése: Befejeződött az F1 idei szezonja. Nálad ki az év versenyzője?
29% Norris
51% Verstappen
9% Piastri
2% Russell
9% Egy másik versenyző
Advertisement
Hirdetés