Feketébe öltözött limitált szériás Alfa Romeo Giulia Quadrifoglióval búcsúzik az olaszok csodálatos sportlimuzinja, melynek Super Sport limitált szériájából csak 275 darab készül.

Hatalmas villantás volt az Alfa Romeótól, amikor megjelent a hosszmotoros és alapvetően hátsókerék-hajtású Giulia, hiszen az autót szerető rajongók álma valósult meg a gyönyörű és élvezetesen vezethető limuzinnal. Több mint ötszáz lóerős motorjával a Quadrifoglio sportlimuzin még az M3-as BMW-nek is megmutatta, milyen az olasz temperamentum.

2015 óta nagyot változott a Giulia körül a világ, ezért a bitang Quadrifogliónak búcsúznia kell.

Karosszériája nagyrészt alumíniumból készült, a legerősebb modell gépházteteje és tetőpanelje pedig karbon, így a hathengeres turbómotorral is alig több mint 1,7 tonna a súlya. A könnyű motorháztető alatt a Ferrari California T nyolchengeresével közeli rokonságban álló 2,9 literes, biturbó V6-os motor van, mely a limitált szériás Super Sport modellekben 520 lóerős. Hozzá nyolcfokozatú ZF automata váltó csatlakozik és hátsókerék-hajtás, méghozzá egy mechanikus részlegesen önzáró differenciálművön keresztül.

Fekete fényezéséhez sötét tónusú felniket párosítottak, mögöttük fekete a féknyereg és most először a sárvédőn díszelgő négylevelű lóhere is fekete hátteret kapott. A Giulia Quadrifoglio Super Sport utasterének feketeségét a fejtámlák piros varrása és a szintén pirossal szőtt karbonbetétek oldják. Akinek a négyajtós utastere nem lenne elég praktikus, az rámehet a 175 darab Stelvio Quadrifoglio Super Sport egyikére.

3,9 másodperces gyorsulással és 307 km/órás végsebességgel az Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio villámgyors sportlimuzin.

Hatásos belépő volt, hogy az olaszok rögtön ott szúrtak oda a németeknek, ahol a legjobban fáj. A Giulia Quadrifoglio kézi váltós változatával 7 perc 39 másodperces időt futottak a Nürburgringen, ezzel magukhoz vették a leggyorsabb utcai négyajtósnak járó képzeletbeli vándorkupát. Erre a BMW M3-asnak és a Mercedes-AMG C 63-nak nem volt lehetősége.

Nem elsősorban a sportmodellt búcsúztatja a Super Sport limitált széria, hanem a 20-as években sikerrel versenyző Alfa Romeo 6C 1500 Super Sportot ünnepli. Hat ilyen autóval indultak az 1928-as Mille Miglián, ahol a Bugattikat maga mögé utasítva nyerte meg az 1621 kilométeres versenyt a Giuseppe Campariból és Giulio Ramponiból álló duó.

Ez is érdekelhet:

Gyönyörűek az Alfa Romeo századik évfordulós sportmodelljei

520 lóerővel ünnepli a szerencsehozó négylevelű lóherét az Alfa Romeo.

Hatvanéves az Alfa Romeo sportlimuzinja – a Giulia-sztori

1962-ben jelent meg, a kor legáramvonalasabb autója volt a Giulia.

Igazi bestia lett a Zagato által épített Alfa Romeo Giulia

Mostanáig kellett várni, hogy sportkupét faragjanak a Giuliából, és micsoda sportkupé lett!

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Az Asus dobja piacra elsőként az AI-laptopok új generációját

Szaftos húsokért, bomba jó sörökért és lazán elegáns hangulatért ide kell beülnöd

Libabőrös leszel Ayrton Senna legendás kvalifikációs körének onboard-felvételétől

További cikkeink a témában
Az Asus dobja piacra elsőként az AI-laptopok új generációját
Hirdetés