Gyönyörű, ritka, erős és pokolian gyors az Alpina B7 S Turbo.

Mielőtt beköszöntött a 80-as évek, elszaporodtak Németországban az Alpina készleteihez hasonló, de jóval silányabb minőségű alkatrészek, ezért Buchloéban úgy döntöttek, hogy ezentúl kizárólag autók teljes átalakítását végzik. Az első komplett autó az E21-es alapú B6 lett, a második pedig az 5-ös BMW-ből készülő Alpina B7 Turbo. Egyúttal ez lett az Alpina első turbófeltöltős autója, valamint 251 km/órás végsebességgel a világ leggyorsabb négyajtós limuzinja is.

1981 novemberében mutatták be a B7 Turbo tovább hergelt változatát, a B7 S Turbo minden tekintetben túlszárnyalta bármelyik 5-öst.
Hatvan darab készült a 75 ezer német márkás áron kínált Alpina B7 S Turbóból, melyeket sötétkék metál színűre fényeztek és az arany Alpina dekorcsíkokhoz passzoló, régies tipográfiájú B7 S Turbo feliratot festettek az autó hátuljára. Ekkoriban a BMW legizmosabb E12-esei a 200 lóerős 530 MLE és a közel 220 lovas M535i voltak, de ezek a közelében sem férkőzhettek a turbós B7 S-nek.
Amíg a mai sportos BMW-k jellemzően ízléstelenül giccses tömbök, addig az Alpina B7 S Turbo egyszerű formákkal és klasszikus megjelenéssel, tökéletes arányokkal igazi szépségideál. Nem kell ide világító hűtőrács meg lakkfekete betétek, a B7-es kerek fényszórókkal, vékonyka hűtőmaszkkal és krómokkal is sportos, elegáns és férfias.
Paul Bracq rajzolta az első 5-ös BMW-t, melynek cápa orra és egyenes vonalai, enyhén lajtős csomagtérfedele klasszikus sziluettet ad az autónak. Az Alpina B7 S Turbón pedig olyan jellegzetességek teszik ragadozóvá, mint az első splitter a lökhárító alatt, a Pirelli gumikba csomagolt húszküllős alufelnik és a diszkrét hátsó szárny.
Gáztöltetű Bilstein lengéscsillapítókkal és progresszív spirálrugókkal szerelték az Alpina B7 S Turbót, állítható hátsó stabilizátora van és 25 százalékos sperr differenciálműve, méghozzá saját olajhűtéssel. A súlyelosztás javítása érdekében az akkumulátort a csomagtartóba helyezték.
Szemben a sima B7 Turbo 3,0 literes sorhatosával, a B7 S-be az M30-as blokk 3,5 literes változata került, amit KKK K27 turbófeltöltővel fújtak meg és Zenith-Pierburg mechanikus üzemanyag-befecskendező rendszerrel szerelték. A B7 S Turbo 330 lóerejét 5800-as fordulaton adja le és 500 Nm nyomatéka van 3000-nél. A motorhoz a Getrag ötfokozatú kézi váltója csatlakozik. 5,8 másodperc alatt gyorsul 100-ra és 260 km/óra a végsebessége.
Négyküllős sportkormány, fa váltógomb és Alpina színekkel díszített, állítható laphosszúságú Scheel ülések teszik különlegessé az Alpina B7 utasterét. A középkonzolra helyezett három kiegészítő műszer a turbónyomást, a motor- és a differenciálmű olajhőmérsékletét mutatja. A kézifékkar előtti tekerővel fokozatmentesen állítható a turbónyomás 0,45 és 0,9 bar között.
Mivel drámaian megnőtt a teljesítmény, ezért az Alpina B7 és B7 S Turbókat 100 literes üzemanyagtankkal szerelték, hogy mégse kelljen olyan gyakran megállni a benzinkúton. A gyengébbik változatból kevesebb, mint 150 darab készült, a limitált modellből pedig 60 példány, ezért ritka kincs minden Alpina B7-es.

Ez is érdekelhet:

Az írógéptől a világ leggyorsabb szedánjáig – az Alpina-sztori

A BMW megveszi az Alpinát, ebből az alkalomból elmeséljük a történetét.

Úriemberek sportlimuzinja az Alpina B5 GT

Minden idők leggyorsabb és legerősebb Alpina modellje a B5 GT. Van belőle kombi is... illetve, bocs... Touring.

Még ma is álom ez az Alpina által tuningolt 5-ös BMW

320 lóerős és nagyon ritka a B7 Turbo.

Támogatott és ajánlott tartalmaink
További cikkeink a témában