Nagy teljesítményt és nagyszerű vezethetőséget hagyományosan az M-es BMW-k tudnak, de aki mindezt diszkrétebb és elegánsabb formában tálalja, az az Alpina, akik már 1965 óta gyártják az igazán ízléses megjelenésű, sportos BMW-ket.
Hamarosan összeolvad a kis buchloei székhelyű vállalat a BMW-vel, ezért ezekben az években az utolsó független Alpina modellek készülnek el a manufaktúrában, mely hivatalosan is önálló autógyártónak számít. Sosem volt tömegtermék, az Alpinák olyan exkluzív, limitált szériás modellek, amiken évtizedeken át őrzik a tradicionális elemeket.
Nem magamutogató influenszereknek vagy gazdag huligánoknak való az Alpina B5 GT, mint egy M5-ös BMW, ez az úriemberek nehézbombázója.
Hagyományosan kékre vagy sötétzöldre fényezett karosszérián diszkrét dekorcsíkok futnak végig, az aerodinamikailag optimalizált lökhárítótoldatok visszafogott vonalúak, ahogyan a kis hátsó szárny is. A legfeltűnőbb elem az Alpina B5 GT-n a 20 colos, klasszikus húszküllős felni, melyeken elöl 265, hátul 295 széles sportgumik feszülnek.
Kétszázötven példány készül a B5 GT-ből, melyet limuzin és Touring verzióban is kínálnak. Fekete hűtőmaszkjáról és ablakkereteiről, valamint bronzos fényű felnijeiről azonnal felismerhető a legerősebb Alpina 5-ös, valamint a B5 GT feliratról a hátulján.
Komolyan átdolgozták a motort, a futóművet és a hajtást, valamint egyedi sportkipufogó rendszerrel szerelik a B5 GT-t, hogy igazán szépen üvöltsön a V8-as.
4,4 literes, biturbó benzinmotorja 634 lóerős teljesítményt ordít ki magából 5500 és 6500 között, maximális nyomatéka pedig brutális 850 Nm már 3500-tól egészen 5000-es fordulatig. Az alacsony darabszám ellenére teljesíti a legfrissebb környezetvédelmi normákat. Villámgyors nyolcfokozatú automata váltóját a ZF szállítja, a több mint kéttonnás B5 GT-t az xDrive összkerékhajtás Alpinához hangolt változata tapasztja úthoz minden körülmények között.
Négyajtós változata kevesebb mint 3,4 másodperc alatt futja a százas sprintet, a B5 GT Touringnak ehhez két tizeddel több időre van szüksége. Előbbi végsebessége 330 km/óra, a kombi karosszériás változattal pedig akár 322 km/órás sebességgel lehet sietni.
Ezek az Alpina történetének legerősebb és leggyorsabb autói.
Jól jelzi, hogy mennyire kötődik az Alpina a BMW folklór elemeihez is, hogy a B5 GT színválasztékában olyan árnyalatok jelennek meg, mint az E36 M3 GT-n használt British Racing Green vagy a Daytona Violet nevű lila és az Imola piros.
Ez is érdekelhet: