Nagy teljesítményt és nagyszerű vezethetőséget hagyományosan az M-es BMW-k tudnak, de aki mindezt diszkrétebb és elegánsabb formában tálalja, az az Alpina, akik már 1965 óta gyártják az igazán ízléses megjelenésű, sportos BMW-ket.

Hamarosan összeolvad a kis buchloei székhelyű vállalat a BMW-vel, ezért ezekben az években az utolsó független Alpina modellek készülnek el a manufaktúrában, mely hivatalosan is önálló autógyártónak számít. Sosem volt tömegtermék, az Alpinák olyan exkluzív, limitált szériás modellek, amiken évtizedeken át őrzik a tradicionális elemeket.

Nem magamutogató influenszereknek vagy gazdag huligánoknak való az Alpina B5 GT, mint egy M5-ös BMW, ez az úriemberek nehézbombázója.

Hagyományosan kékre vagy sötétzöldre fényezett karosszérián diszkrét dekorcsíkok futnak végig, az aerodinamikailag optimalizált lökhárítótoldatok visszafogott vonalúak, ahogyan a kis hátsó szárny is. A legfeltűnőbb elem az Alpina B5 GT-n a 20 colos, klasszikus húszküllős felni, melyeken elöl 265, hátul 295 széles sportgumik feszülnek.

Kétszázötven példány készül a B5 GT-ből, melyet limuzin és Touring verzióban is kínálnak. Fekete hűtőmaszkjáról és ablakkereteiről, valamint bronzos fényű felnijeiről azonnal felismerhető a legerősebb Alpina 5-ös, valamint a B5 GT feliratról a hátulján.

Komolyan átdolgozták a motort, a futóművet és a hajtást, valamint egyedi sportkipufogó rendszerrel szerelik a B5 GT-t, hogy igazán szépen üvöltsön a V8-as.

4,4 literes, biturbó benzinmotorja 634 lóerős teljesítményt ordít ki magából 5500 és 6500 között, maximális nyomatéka pedig brutális 850 Nm már 3500-tól egészen 5000-es fordulatig. Az alacsony darabszám ellenére teljesíti a legfrissebb környezetvédelmi normákat. Villámgyors nyolcfokozatú automata váltóját a ZF szállítja, a több mint kéttonnás B5 GT-t az xDrive összkerékhajtás Alpinához hangolt változata tapasztja úthoz minden körülmények között.

Négyajtós változata kevesebb mint 3,4 másodperc alatt futja a százas sprintet, a B5 GT Touringnak ehhez két tizeddel több időre van szüksége. Előbbi végsebessége 330 km/óra, a kombi karosszériás változattal pedig akár 322 km/órás sebességgel lehet sietni.

Ezek az Alpina történetének legerősebb és leggyorsabb autói.

Jól jelzi, hogy mennyire kötődik az Alpina a BMW folklór elemeihez is, hogy a B5 GT színválasztékában olyan árnyalatok jelennek meg, mint az E36 M3 GT-n használt British Racing Green vagy a Daytona Violet nevű lila és az Imola piros.

Ez is érdekelhet:

Az írógéptől a világ leggyorsabb szedánjáig – az Alpina-sztori

A BMW megveszi az Alpinát, ebből az alkalomból elmeséljük a történetét.

Igazi ritkaság ez a nyolcvanas évekbeli Alpina BMW

Jóval izmosabb volt a gyári 5-ösnél.

Minden idők legerősebb BMW-je lett az új M5 CS

A gyári kínálatban nincs nála erősebb, és gyorsabb sem.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Érzelmes interjút adott Verstappen a negyedik világbajnoki címe után

További cikkeink a témában