Nem számítottunk rá, hogy az Alpine ennyire extrém pályagépet mutat be, pedig az A110-ből épített versenyautónak mindene megvan ahhoz, hogy meghódítsa a coloradói Pikes Peak legendás hegyi pályáját.

Sok más gyártó után az Alpine is a hegyre megy, és egy olyan versenyautót mutatott be, amivel a legendás Pikes Peak hegyi felfutón indul idén júniusban. A húsz kilométeres pálya 156 kanyarja rendkívüli igénybevétel a sofőrnek is, autónak is, ugyanis ritkuló levegőben, 4302 méteres tengerszint feletti magasságban van a célvonal.

Jelenlegi egyetlen modelljéből, a középmotoros A110-ből indult ki az Alpine, és a Pikes Peak meghódítására tervezett pályagép szinte csak nagy vonalakban emlékeztet az eredetire. Az aerodinamikája elég extrém lett a két részre osztott, hatalmas hátsó szárnyával, a jókora splitterrel és diffúzorral, még a felnik is áramvonalasak.

A hátsó szárnya a Formula–1-es autókéra emlékeztet, míg a tetővel összekötő elem a Le Mans-i pályagépeket juttatja eszünkbe.

A műszaki részletekről még nem sokat árult el az Alpine, csak annyit, hogy a 300 lóerős utcai modellhez képest a teljesítményt 500 lóerőre növelték, míg a tömeget sikerült egy tonna alatt tartani: csak 950 kilogrammot nyom.

Ez is érdekelhet:

Gyönyörű a legendás raliautóra emlékező Alpine A110

Harminc éve nyerte meg az Alpine a San Remo ralit.

Ez a szerelem – Alpine A110 S-teszt

Az Alpine nem egy sportos Renault, hanem egy legenda méltó utódja egy olyan világban, ahol tulajdonképpen már nem is létezhetne.

A középmotoros Alpine A110-ből is elektromos autó lett

Még nem kerül sorozatgyártásba, de ami késik, nem múlik.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!

További cikkeink a témában
Mutatunk egy őszi fesztivált, ami az újbort és a libás ételeket ünnepli
Hirdetés