Ötven éve emlékezetes diadallal nyerte meg az Alpine a WRC ralivilágbajnokság első évadát, melyet most a versenyautó stílusát viselő, kétszáz darabos limitált szériával ünnepelnek. A retró színek és az olasz szerpentinek pedig eszelősen jól állnak a modern Alpine A110-nek.

1973-ban a WRC rali világbajnokság első kilenc futamából négyet vittek az Alpine A110-esek, ezért a pontok alapján a bajnoki címhez is bőven elegendő lett volna akár a hatodik helyen befutni az olaszországi San Remóban rendezett versenyen, de a francia pilóták nem kényelmesedtek el. Jean-Luc Thérier és a navigátora, Jacques Jaubert hatperces előnnyel állhattak a dobogó legfelső fokára. Mögöttük az olasz csapat Abarth 124-ese, majd ismét egy Alpine A110-es ért célba a harmadik helyre.

San Remo fordulói és Monte Carlo ralihoz hasonló vonalvezetése kedvezett az Alpine-oknak, ezért a kockázatos, de sikeresnek bizonyuló gumistratégiával már az első szakaszon több mint öt perc volt az első Alpine előnye.

Legendás győzelmük harmincadik évfordulójára kétszáz darabos limitált szériával emlékszik az Alpine.

Kétség kívül gyűjtőknek és a márka rajongóinak szánt autók ezek az Alpine A110-esek, melyek a régi versenyautóval megegyező árnyalatú, a klasszikus francia versenykék színt viselik. A fehérrel és feketével megjelenő dekorációs elemek finoman utalnak az eredeti A110-es megjelenésére, ahogyan a feketére fényezett tetőoszlopok is. Fehér felnijei mögött antracit színű féknyergek vannak, a lámpabetéteket pedig feketére fényezték, ahogyan minden emblémát is az autón.

Pirosra színezett szénszálas tetőpanelje szép utalás a múltra és nagyszerű megjelenítése a modern autóépítés anyaghasználatára. Az újkori Alpine A110-es ráadásul élen jár ebben, hiszen kizárólag ennek a modellnek készül az az alumínium karosszéria, mely könnyűvé és kezessé teszi az autót.

Utasterében a fekete szín dominál, de a kívül látható grafikai elemek visszatérnek az ajtópanelen és a narancssárga szín is megjelenik a Sabelt kagylóülések varrásán. A kabin kialakítása megengedi, hogy akár hatpontos öveket is be lehessen fűzni az ülésekhez. A középkonzolon lévő plaketten olvasható az autó sorszáma.

Ellentétben az eredeti A110-essel az új Alpine sportautó már középmotoros.

1,8 literes, négyhengeres turbómotorja a Megane RS-ből lehet ismerős, a San Remo 73 limitált szériába 300 lóerős verzióban szerelik. Hogy valóban élvezetes legyen a tempós kanyargás a szerpentinen, nagyobb teljesítményű fékrendszer és sportkipufogó kerül a nagyjából 35 millió forintos áron kínált, különleges A110-esbe.

Ez is érdekelhet:

Könnyebb és durvább az Alpine A110 R

300 lóerő az Alpine A110 R is, de a súlya már csak 1082 kg. Nem kérdés, hogy durvább lett.

Stílusosan újult meg az Alpine középmotoros sportautója

Nagyobb leszorítóerőt, több lóerőt kapott az A110.

A középmotoros Alpine A110-ből is elektromos autó lett

Még nem kerül sorozatgyártásba, de ami késik, nem múlik.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mutatunk egy őszi fesztivált, ami az újbort és a libás ételeket ünnepli

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!

További cikkeink a témában
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Hirdetés