Könnyebb, keményebb és jobb aerodinamikájú az Alpine A110 R, aminek célja már nem a szerpentines örömök kiszolgálása, hanem minél rövidebb idő alatt körbeérni a versenypályán.

Évtizedek után tért vissza a Renault-hoz tartozó Alpine márka egy retró formájú, középmotoros sportautóval, melynél kevés jobb született mostanában. Gordon Murray, a legendás McLaren F1-es tervezője saját bevallása szerint a szívómotoros, kézi váltós autókat kedveli, mégis az egyik legnagyobb kedvence az Alpine A110-es. Négyhengeres turbómotorral a kabin mögött és duplakuplungos automatával.

Ha a '90-es évek meghatározó autótervezőjét meggyőzte, akkor nem sok kérdés merülhet fel.

Kényelmesebb és sportosabb változatban eddig is elérhető volt az A110-es, most azonban megérkezett az A110 R, mely a radikális verzió. 1,8 literes, négyhengeres turbómotorja 300 lóerőt ad le 6300-as fordulatnál és 340 Nm nyomatéka van már 2400-as fordulattól. 3,9 másodperc alatt gyorsul 100-ra és 285 km/óra a végsebessége.

Nem a teljesítmény növelésében, hanem Colin Chapman elveinek megfelelően a tömegcsökkentéssel tették élesebbé az Alpine A110 R-t a mérnökök.

34 kilóval könnyebb az A110 S-nél, így az R pillekönnyű 1082 kg.

Gazdagon használtak karbon elemeket és ez már első ránézésre látható is az autón, mert az első csomagtérfedélen túl a tetőpanel és az ülések váza is ebből a könnyű anyagból készült. Az utastér és a motor közötti üvegpanelt vékony alumíniumra cserélték és kidobálták a hangszigetelés egy részét is, továbbá szénszálas elem került a hátsó ablak helyére is.

Karbon felniket készítettek hozzá, mely önmagában 1,5 kg fogyást jelent és csökkenti a rugózatlan tömeget. A felniket Michelin Pilot Sport Cup 2 gumikba csomagolják, mely egyértelműen a versenypályának szól.

Kipufogójából kivették a halkító szelepet, így már csak ordítani tud az A110 R.

10 mm-rel csökkenti a hasmagasságot az állítható futómű, amivel még további 10 mm-t lehet letekerni az autón, vezetési módjai a Normal, Sport és Track lettek. Teljesen síkra burkolták a fenéklemezt és átdolgozták a hátsó diffúzort, valamint hattyúnyakon függő hátsó szárny került rá.

Keményebb stabilizátorok és rugók vannak az A110 R alatt, továbbá merevítéseket is pakoltak bele, valamint 320 mm-es kompozit féktárcsákkal és Brembo nyergekkel szerelik. A fedélzeti rendszer pedig részletes telemetriai és diagnosztikai adathalmazt mutathat a szokványos funkciókon túl.

Kizárólag az Alpine F1-es autóiról ismert kék árnyalatban rendelhető az Alpine A110 R, melyet olyan szenvedélyes aprólékossággal készítettek fel a hétvégi pályanapokra, ahogyan Porschékat szokás.

Ez is érdekelhet:

Stílusosan újult meg az Alpine középmotoros sportautója

Nagyobb leszorítóerőt, több lóerőt kapott az A110.

Hét neves márka, amit beolvasztottak az autógyártók

A listánk néhány tagja jobb sorsot érdemelt volna.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Vonzó karácsonyi képekkel hangolunk az ünnepre

Láttad már Palvin Barbit szexi mikulásruhában?

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

A Player kérdése: Befejeződött az F1 idei szezonja. Nálad ki az év versenyzője?
30% Norris
51% Verstappen
8% Piastri
1% Russell
10% Egy másik versenyző
Vonzó karácsonyi képekkel hangolunk az ünnepre
Hirdetés