Könnyebb, keményebb és jobb aerodinamikájú az Alpine A110 R, aminek célja már nem a szerpentines örömök kiszolgálása, hanem minél rövidebb idő alatt körbeérni a versenypályán.

Évtizedek után tért vissza a Renault-hoz tartozó Alpine márka egy retró formájú, középmotoros sportautóval, melynél kevés jobb született mostanában. Gordon Murray, a legendás McLaren F1-es tervezője saját bevallása szerint a szívómotoros, kézi váltós autókat kedveli, mégis az egyik legnagyobb kedvence az Alpine A110-es. Négyhengeres turbómotorral a kabin mögött és duplakuplungos automatával.

Ha a '90-es évek meghatározó autótervezőjét meggyőzte, akkor nem sok kérdés merülhet fel.

Kényelmesebb és sportosabb változatban eddig is elérhető volt az A110-es, most azonban megérkezett az A110 R, mely a radikális verzió. 1,8 literes, négyhengeres turbómotorja 300 lóerőt ad le 6300-as fordulatnál és 340 Nm nyomatéka van már 2400-as fordulattól. 3,9 másodperc alatt gyorsul 100-ra és 285 km/óra a végsebessége.

Nem a teljesítmény növelésében, hanem Colin Chapman elveinek megfelelően a tömegcsökkentéssel tették élesebbé az Alpine A110 R-t a mérnökök.

34 kilóval könnyebb az A110 S-nél, így az R pillekönnyű 1082 kg.

Gazdagon használtak karbon elemeket és ez már első ránézésre látható is az autón, mert az első csomagtérfedélen túl a tetőpanel és az ülések váza is ebből a könnyű anyagból készült. Az utastér és a motor közötti üvegpanelt vékony alumíniumra cserélték és kidobálták a hangszigetelés egy részét is, továbbá szénszálas elem került a hátsó ablak helyére is.

Karbon felniket készítettek hozzá, mely önmagában 1,5 kg fogyást jelent és csökkenti a rugózatlan tömeget. A felniket Michelin Pilot Sport Cup 2 gumikba csomagolják, mely egyértelműen a versenypályának szól.

Kipufogójából kivették a halkító szelepet, így már csak ordítani tud az A110 R.

10 mm-rel csökkenti a hasmagasságot az állítható futómű, amivel még további 10 mm-t lehet letekerni az autón, vezetési módjai a Normal, Sport és Track lettek. Teljesen síkra burkolták a fenéklemezt és átdolgozták a hátsó diffúzort, valamint hattyúnyakon függő hátsó szárny került rá.

Keményebb stabilizátorok és rugók vannak az A110 R alatt, továbbá merevítéseket is pakoltak bele, valamint 320 mm-es kompozit féktárcsákkal és Brembo nyergekkel szerelik. A fedélzeti rendszer pedig részletes telemetriai és diagnosztikai adathalmazt mutathat a szokványos funkciókon túl.

Kizárólag az Alpine F1-es autóiról ismert kék árnyalatban rendelhető az Alpine A110 R, melyet olyan szenvedélyes aprólékossággal készítettek fel a hétvégi pályanapokra, ahogyan Porschékat szokás.

Ez is érdekelhet:

Stílusosan újult meg az Alpine középmotoros sportautója

Nagyobb leszorítóerőt, több lóerőt kapott az A110.

Hét neves márka, amit beolvasztottak az autógyártók

A listánk néhány tagja jobb sorsot érdemelt volna.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mutatunk egy őszi fesztivált, ami az újbort és a libás ételeket ünnepli

Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!

Négy gamer eszköz, amivel igazán teljes lehet a játékélmény

További cikkeink a témában
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Hirdetés