Az Alpine meghallgatta a vásárlók kérését, és ott változtatott a középmotoros sportautóján, ahol szükség volt rá. A retró stílusú A110 még mindig fantasztikusan néz ki, és most még gyorsabb lehetett.

2017-ben tért vissza a retró stílusú, de modern technikájú sportautójával az Alpine, és az A110 azzal keltett nagy feltűnést, hogy kis híján megnyerte az európai év autója díjat. Az eltelt idő alatt mit sem vesztett a varázsából, de a francia gyártó elérkezettnek látta az időt egy alaposabb frissítésre, és ott dolgozta át az autót, ahol a vásárlók kérték.

A dizájn ezért mit sem változott, a neves elődjét idéző stílusú A110 még mindig bombajó formában van.

A narancssárga fényezés és a fekete tető újdonság, de az Alpine kínálata eddig is tele volt izgalmas színekkel, amiket csak a limitált széria erejéig, méregdrágán lehetett beszerezni. A megújult modellnek azonban jóval egyszerűbb lett a kínálata.

A választék mostantól három modellből áll, ezek közül az A110 a belépőkivitel. A motorja maradt a Megane RS-ból ismerős 1,8 literes, turbós négyhengeres, ami 252 lóerőre képes, és széria hozzá a hétfokozatú duplakuplungos váltó.

Az Alpine ezzel a motorral 4,5 másodperc alatt gyorsul százra és 250 km/órával száguldhat.

A csúcsmodell továbbra is az A110 S, aminek a teljesítményét 292-ről 300 lóerőre növelték,

a maximum nyomatéka 320 helyett 340 Nm lett. A feszesebb, ültetett futóművel, Michelin semi-slick abroncsokkal és Brembo fékekkel ez a modell már 4,2 másodperc alatt letudja a százas sprintet, és 260 km/óra a végsebessége, vagy még több, ha megrendelik az új Aero Kitet.

Az Aero Kit szénszálas anyagból készült első légterelőt és jókora hátsó szárnyat tartalmaz,

amelyek 60 és 81 kilogrammal növelik a leszorítóerőt, az Alpine ezzel már 275 km/órát ér el. Az utastérben Sabelt kagylóüléseket találunk mikroszálas anyaggal és narancssárga színű varrással, és az A110 S-nek a kipufogója is hangosabb, főleg a rajtautomata használatakor.

A kínálat újdonsága az A110 GT, ami ugyanúgy 300 lóerős, mint az S,

annak nagyobb fékjeit is megkapja, de a futóműve és az ülései kényelmesebbek, ezzel igazi túrakocsivá vált. A gyártó a vevők kérésére kicserélte még az elavult infotainment rendszert, ami okostelefon-kivetítésre is képes. Az Alpine nem régóta 20,5 millió forinttól már Magyarországon is kapható.

Ez is érdekelhet:

És ezt olvastad már?
Ajándéktippek autóbuziknak karácsonyra