Ősszel nyit az Alpine első magyarországi kereskedése. A Renault sportautó-márkája egyetlen modellt fog árusítani, de az nem akármilyen: a szuperkönnyű, zseniális formájú, állítólag lehengerlő vezetési élményt nyújtó A110-et.

A legfontosabb kérdés, hogy mi is ez és hogy kell ejteni. Az Alpine nem azonos a hifigyártóval, amit többnyire „alpánynak” mondunk. Ez a márka 1955-ben született, és az Alpokról nevezte el az egy francia Renault kereskedő, aki élt-halt az autóversenyzésért, az autót pedig a hegyi utakra szánta. A nevét pedig a francia származás miatt „alpinnak” kell mondani.

Az eredeti koncepcióból a 2017-es (igen, már négy éve kapható az új generációs autó, csak nálunk eddig nem volt) megtartotta a legfontosabb részleteket:

könnyű, egyszerű felépítésű sportkocsit terveztek, amihez nem kell hatalmas motor, mégis garantált a tartalmas vezetési élmény.

Ez a kompakt méretű sportautó alig 1100 kiló, a Megane RS-ből ismert 1,8-as turbómotor a karosszéria közepére került, és 252 lóerős.

4,5 másodperc alatt gyorsul százra, de ennél valószínűleg sokkal fontosabb, hogy

az ideális, közel 50-50 százalékos súlyálosztásnak köszönhetően a kanyarról-kanyarra esést kedveli legjobban.

Az alap A110 mellé érkezik az A110S, ami egytizeddel jobb gyorsulást tud, ehhez a 292 lóerős motor segíti hozzá. Az A110 Pure 20,5 millió forintba kerül, az erősebb és jobban felszerelt A110S ára 24,4 millió forint.

Az Alpine feladata a Renault-n belül, hogy a cég versenyautós génállományát feltámassza,

de további önálló modellek születése is tervben van: egy Clio méretű hot hatch, egy kompakt sport SUV és egy az A110 utódja várható a következő években, azonban mindegyik teljesen elektromos hajtással.

A Formula–1-ben is az Alpine vette át a Renault helyét, ezért nem véletlen, hogy éppen a Magyar Nagydíj előtt jelentették be az A110 hazai forgalmazásának kezdetét. Alonso nehéz versenyre számított, amikor beszélhettünk vele, ennek ellenére az Alpine eddigi legnagyobb sikerét éppen a Hungaroringen érte el Esteban Ocon, amikor megnyerte a csapat és saját első F1-es nagydíját.

Ez is érdekelhet:

És ezt olvastad már?
Hókotrót előzni nemcsak hülyeség, de tilos is