Csodálatos versenyautó modern átiratát alkotta meg a La Squadra és a Zagato az Alpine A110-es alapjaira. A méregdrága ritkaságból csak tizenkilenc darabot készítenek.

Kedveztek az 1968-ban bevezetett szabályváltozások az Alpine csapatának, hiszen az olyan riválisok kerültek nehezebb helyzetbe, mint a Chaparral, a Ferrari és a Ford. Elődeinél nagyobb méretekkel és szélesebb kerekekkel szerelték az A220-ast, melyet jobbkormányosra építettek, mert abból a szemszögből egy kicsit jobban jönnek ki a kanyarok a híres Le Mans-i 24 órás versenyen. Nagy reményeket fűztek hozzá, mégis csak egyetlen autó teljesítette a futamot, de a függőlegesen elrendezett lámpákkal és a nyújtott farral így is emlékezetes maradt. Ennek az autónak a tiszteletére készült el a La Squadra és a Zagato sportautója, a limitált szériás AGZT Twin Tail.

Tizenkilenc példányt építenek belőle, és ezek között nem lesz két egyforma AGZT Twin Tail.

Könnyű alumínium váza és erős turbómotorja miatt tökéletes alapot ad az egyedi sportautónak az élvezetes vezethetőségéről híres Alpine A110-es, melyet alaposan átszabtak a Zagato bátor dizájnerei. Nem féltek használni az olyan klasszikus elemeket, mint a hirtelen lecsapott far és a dupla púpos tető, valamint az oldalablak vonalával összecsengő hátsó szélvédő. Függőleges aerodinamikai elemekkel elnyújtott hátsó része és az egymás fölé rendezett fényszórók egyértelműen a régi versenyautóra utalnak.

Amikor az Alpine a 70-es évek elején belátta, hogy az A220-asnak nem adja könnyen magát a Circuit de la Sarthe, akkor egyszerűen megkurtították az autókat és a raliban próbálkoztak tovább. Ennek emlékére a AGZT Twin Tail farát is le lehet csatlakoztatni. Ennek a kettősségnek és a kis darabszámnak azonban ára van, az átalakított Alpine-ért 650 ezer eurót kérnek az alkotók.

Ez is érdekelhet:

Gyönyörű a legendás raliautóra emlékező Alpine A110

Harminc éve nyerte meg az Alpine a San Remo ralit.

Igazi bestia lett a Zagato által épített Alfa Romeo Giulia

Mostanáig kellett várni, hogy sportkupét faragjanak a Giuliából, és micsoda sportkupé lett!

Könnyebb és durvább az Alpine A110 R

300 lóerő az Alpine A110 R is, de a súlya már csak 1082 kg. Nem kérdés, hogy durvább lett.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés