Az Amalgam Cars bristoli manufaktúrájában készítik a legújabb szuperautók és az értékes veteránok élethű kicsinyített mását, és a legújabb alkotásuk árából már egy jobb használt autó is kijön.
A képeket nézve aligha mondanád meg, hogy nem egy igazi Ferrarit, hanem csak a kicsinyített mását látod, annyira tökéletes munkát végzett az Amalgam Cars. A cégnél 1998-tól foglalkoznak a maranellói márka sportautóinak modellezésével, az ötvenes évek barchetta versenyautóitól a legújabb típusokig mindent építettek már.
Az Icona sorozat első példánya, a Monza stílusa a Ferrari legendás barchettáit idézi, de a technikája vadonatúj.
Az együléses SP1 és a kétüléses SP2 szénszálas karosszériája alatt a maranellóiak legerősebb, 810 lóerős V12-es motorja dolgozik, amivel 2,9 másodperc alatt gyorsul százra, és a kétszáz is megvan 7,9 másodperc alatt.
Az Amalgam szakemberei kézműves munkával építették az 1:8 méretarányú modellautót, amiben a Ferrari is közreműködött,
a modellgyártó rendelkezésére bocsátotta a Monza eredeti terveit és az építése során használt anyagokat, hogy a lehető legpontosabb másolat szülessen. A kisautó prototípusára végül a Ferrari adta áldását.
Mint az Amalgam korábbi termékei, úgy a Monza SP1 és SP2 sem olcsó, a lélegzetelállítóan élethű modellért 9910 fontot kell fizetni, ami több mint négymillió forintnak felel meg, és ezért már elég jó használt autók közül lehet válogatni.
Nem sokan állíthatják a polcukra, hiszen csak 199 példányban készül, ezzel ritkább lesz, mint az igazi Monza!