Igaza volt a Forma–1-es szerepvállalásért a Cadillackel összeálló Andrettinek?
Az Andretti Autosport a múlt héten jelentette be, hogy a Forma–1-es projekt érdekében összeáll az amerikai General Motors luxusmárkájával, a Cadillackel. A hír természetesen nem nyerte el a mezőny jelenlegi tagjainak tetszését, ennek hátterében minden bizonnyal az anyagiak állhatnak, hiszen egy új csapat érkezésével a bevételeket is több felé kellene szétosztani, vagyis kevesebb pénz jutna egy-egy istállónak – a sportág valamelyest kompenzálná ezt a kieső nyereséget azzal, hogy az újonnan érkező 200 millió dolláros nevezési díját a már meglévők között osztaná szét.
A csapatok tehát nem igazán támogatják a mezőny bővítését, ahogy maga a sportág sem nagyon, legalábbis a témával kapcsolatban elég visszafogott megnyilvánulásokkal lehetett találkozni az F1 részéről, gyakorlatilag nem is számolta be a hírről – persze a száguldó cirkusz mindig is a stabil viszonyok mellett tette le a voksát, a jelenlegi, tíz csapatos rendszert pedig annak gondolja, és valójában az is, hiszen 2016 óta nem távozott istálló a mezőnyből. Az Andretti Global tulajdonosa, a McLaren korábbi F1-es pilótája, az 1991-es IndyCar-bajnok Michael Andretti minderről azt gondolja, hogy egyszerű betolakodóként tekintenek rájuk:
„Régen ez egyértelműen egy európai klub volt, és az alapján, ahogy bánnak velünk, az az érzésem, hogy ez nem változott meg. Fenyegetésként tekintenek ránk. (...) Ez egy nagyon sznob hozzáállás a dologhoz. Több értéket hozunk, mint amennyit elviszünk.”
Utóbbi megjegyzésével arra utalt Andretti, hogy a múltban a Mercedes és a Red Bull csapatfőnöke, Toto Wolff és Chris Horner is hangot adott annak, hogy csak egy nagy márka lenne képes plusz értéket hozzáadni a sportághoz, ezzel utalva arra, hogy az Andretti túlságosan kishalnak számít. Az amerikai luxusautó-mákák non plus ultrájának számító Cadillac érkezésével viszont az Andretti Autosport most már megfelelne ennek a kritériumnak is.
(Forrás: Racingnews365.com, fotó: Getty Images)
Ez is érdekelhet: