Igencsak csábítóak a 2026-os motorszabályok.
Az Andretti Autosport és a General Motors (GM) csütörtökön bejelentette, hogy közös csapattal, motorszállítóként a Cadillac márkával együttműködve szállnának be a Forma–1-be.
Two icons. One pursuit. ?
Andretti Autosport is thrilled to support the news of Andretti Global and General Motors with @Cadillac, two American powerhouses coming together to pursue the opportunity to compete in the @FIA @F1 World Championship.#CadillacVSeries #AllAndretti
— Andretti Autosport / #AllAndretti (@FollowAndretti) January 5, 2023
„Az Andretti-Cadillac csapat hivatalosan is be fogja nyújtani a felvételi kérelmet, amikor a nemzetközi szövetség megnyitja erre a lehetőséget” – fogalmaztak a közleményben.
Michael Andretti elmondta: már elindították a bővítési folyamatot, vettek fel mérnököket és kiválasztották technikai igazgatójukat is, akinek kilétét később fedik fel. Ami pedig a pilótákat illet, az istálló egyik ülésének legfőbb várományosa a jelenleg az IndyCarban szereplő, amerikai Colton Herta lenne.
Az Andretti Global tulajdonosa a McLaren korábbi F1-es pilótája, az 1991-es IndyCar-bajnok Michael Andretti, aki az 1978-as Forma–1-es világbajnok Mario Andretti fia.
A szakemberek az tartják valószínűnek, hogy az Andretti-Cadillac istálló csak 2026-tól, az új, zöld motorformula bevezetésével csatlakozhat tizenkettedik csapatként az F1-hez, mert ugye tizenegyedikként az Audi (a Sauber istállóval karöltve) gyári csapattal száll be a száguldó cirkuszba szintén három év múlva – legutóbb 2016-ban, az ugyancsak amerikai tulajdonban lévő Haas csatlakozott teljesen új csapatként a száguldó cirkuszhoz.
A Cadillac számára egyébként nem idegen terep az autósport:
(Forrás: Sky Sports, MTI, fotó: Cadillac Europe)
Ez is érdekelhet: