A nevét már egy ideje tudjuk, és a formája sem volt titok, az Aston Martin Valhalla sorozatgyártásba kerülő változata mégis tartogat újdonságokat.

2019-ben még a Formula–1-es autókra utaló AM-RB-003 néven mutatta be a szuperautójának prototípusát az Aston Martin.

Valhalla lesz az Aston Martin legújabb szuperautójának neve

James Bond is vezeti majd a hibrid szuperautót.

Nem sokkal később kiderült, hogy a Red Bull Racing F1-es csapatával együtt kifejlesztett gépnek Valhalla lesz a neve, és most a sorozatgyártásba kerülő, végleges változatát is megismerhetjük.

A szénszálas anyagok felhasználásával készült Valhalla egyszerűen fantasztikusan néz ki, a lélegzetelállító arányait már a prototípuson láthattuk. Az eltelt idő alatt az Aston Martin dizájncsapata

a márka többi, elegánsabb autójához hasonlóvá alakította a külsejét a jellegzetes fényszórókkal és hűtőmaszkkal.

A felfelé kivezetett kipufogó nem véletlen, a Valhalla az első az Aston Martin jövőbeli modelljeinek sorában, ami középmotoros felépítésű.

A 4 literes biturbó V8-as erőforrás az AMG-től származik, és már önmagában is 750 lóerős teljesítményre képes, nyolcfokozatú duplakuplungos automata sebességváltón keresztül hajtja a hátsó kerekeket.

A Valhalla a legújabb divat szerint plug-in hibrid szuperautó lett,

és az érdekessége, hogy a 204 lóerős villanymotorja tisztán elektromos módban az első kerekeket hajtja, egy feltöltéssel legfeljebb 15 kilométeren keresztül, de a benzinmotorral együtt képes a hátsókat is hajtani, amikor 950 lóerő a kombinált teljesítmény és 1000 Nm a maximum nyomaték.

Az Aston Martin hibrid szuperautója a leggyorsabbak közé tartozik, 2,5 másodperc alatt gyorsul százra

és 330 km/óra a végsebessége, a gyáriak szerint pedig 6 perc 30 másodpercnél rövidebb idő alatt teljesít egy kört a Nordschleifén. Az elképesztő dinamikájában a mindössze 1550 kilogrammos tömegének is szerepe van, a megállásról karbonkerámia fékek gondoskodnak.

A Valhalla nem puritán pályagép, hanem kényelmes sportautónak is beválik,

többek közt az adaptív tempomat és a holttérfigyelő, a 360 fokos kamerarendszer és a mátrixfényszóró, valamint az okostelefon-tükrözésre képes infotainment is elérhető hozzá. Az árát csak később árulják el, de a célközönségnek alighanem ez számít a legkevésbé.

Ez is érdekelhet:

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

Guruló korlenyomat ez az öreg Peugeot lakóautó

Szeretnél luxusban és csendben messzire menni? – Nissan Ariya-teszt

További cikkeink a témában
Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?
Hirdetés