A nevét már egy ideje tudjuk, és a formája sem volt titok, az Aston Martin Valhalla sorozatgyártásba kerülő változata mégis tartogat újdonságokat.

2019-ben még a Formula–1-es autókra utaló AM-RB-003 néven mutatta be a szuperautójának prototípusát az Aston Martin.

Nem sokkal később kiderült, hogy a Red Bull Racing F1-es csapatával együtt kifejlesztett gépnek Valhalla lesz a neve, és most a sorozatgyártásba kerülő, végleges változatát is megismerhetjük.

A szénszálas anyagok felhasználásával készült Valhalla egyszerűen fantasztikusan néz ki, a lélegzetelállító arányait már a prototípuson láthattuk. Az eltelt idő alatt az Aston Martin dizájncsapata

A 4 literes biturbó V8-as erőforrás az AMG-től származik, és már önmagában is 750 lóerős teljesítményre képes, nyolcfokozatú duplakuplungos automata sebességváltón keresztül hajtja a hátsó kerekeket.

A Valhalla a legújabb divat szerint plug-in hibrid szuperautó lett,

és az érdekessége, hogy a 204 lóerős villanymotorja tisztán elektromos módban az első kerekeket hajtja, egy feltöltéssel legfeljebb 15 kilométeren keresztül, de a benzinmotorral együtt képes a hátsókat is hajtani, amikor 950 lóerő a kombinált teljesítmény és 1000 Nm a maximum nyomaték.

és 330 km/óra a végsebessége, a gyáriak szerint pedig 6 perc 30 másodpercnél rövidebb idő alatt teljesít egy kört a Nordschleifén. Az elképesztő dinamikájában a mindössze 1550 kilogrammos tömegének is szerepe van, a megállásról karbonkerámia fékek gondoskodnak.

A Valhalla nem puritán pályagép, hanem kényelmes sportautónak is beválik,

többek közt az adaptív tempomat és a holttérfigyelő, a 360 fokos kamerarendszer és a mátrixfényszóró, valamint az okostelefon-tükrözésre képes infotainment is elérhető hozzá. Az árát csak később árulják el, de a célközönségnek alighanem ez számít a legkevésbé.

Ez is érdekelhet:

HELLO, EZ ITT A
PLAYER
Kövess minket a Facebookon!
Nagyon jól fogod érezni magad nálunk!

Hírlevél feliratkozás

Iratkozz fel a hírlevelünkre, és mi minden héten érdekes, szórakoztató sztorikat küldünk neked a világból.