Harminc év után megszűnik eddig ismert formájában az Audi A4, a márka középkategóriás modelljének új generációját már A5-nek hívják, és ezzel együtt nemcsak sportosabb stílust öltött, de nagyobb lett és feljebb is lépett az újdonság.
Harminc évvel ezelőtt, 1994-ben mutatkozott be az első Audi A4, ami nemcsak a formájával jelentett előrelépést, hanem a nevével is, ez váltotta az addig 80-as néven kínált középkategóriás modellt. Most pedig újabb mérföldkőnek számít, hogy az Audi egyelőre pihenőre küldi az A4 nevét, és az utódját már A5-ként mutatja be. Mindez az új elnevezési rendszer része, ahol a páros számot elektromos, a páratlant pedig belsőégésű motoros modellek kapják.
Persze eddig is kínált A5-öst az Audi, de a kétajtós kupé és kabrió, valamint az ötajtós Sportback az eddig ismert formában megszűnik.
Az A4 utódjaként bemutatott új A5 egyelőre limuzin és kombi karosszériával érkezik,
bár érdekes módon a limuzin nem négyajtós, hanem valójában ötajtós, nagy csomagtérajtóval, valamiért mégsem hívja Sportbacknek az Audi. A kombi neve marad Avant, és ezzel most először kínálnak az A5-ből is kombit.
Új nevével együtt nagyobb is lett az új Audi A5, a hossza csaknem hét centivel 4,83 méteresre növekszik, amivel nemcsak az elődjénél, de még az A6 második generációjánál is nagyobbra nőtt. Még érdekesebb, hogy a tengelytávja nyolc centivel 2,9 méteresre bővül, ami egészen szokatlan a hagyományos értelemben vett középkategóriában.
Az Audi ezzel is mutatja, hogy az elődjénél feljebb pozícionálja az új A5-öst.
Ez az első autó, ami az újonnan fejlesztett Premium Platform Combustion padlólemezre épül,
ezt a belsőégésű motoros autók számára alkották meg, várhatóan ezt használja majd az ősszel érkező új Q5 is. A hossza ugyan nagyobb lett, de a csomagtartója valamivel kisebb az elődjénél. A limuziné 445 literes, ami nemcsak a lépcsőshátú A4-nél, de még a praktikusabb A5 Sportbacknál is kevesebb, míg az A5 Avant alapesetben 476 liternyit vihet magával.
Sportosabb dizájnnal is vonzóbb lett az új A5 és A5 Avant, amit első pillantásra Audinak ismerhetsz fel a jellegzetes hűtőmaszkjáról.
A Sport quattro emlékére nem felejtették el kidomborítani a sárvédőket, míg a fényszórók felső részén lévő nappali menetfény alakját többféle mintából választhatjuk ki. A hátsó lámpák is látványosak, fénycsíkkal kötötték össze őket, a feláras OLED változat pedig különféle animációk vetítésére is képes.
Belül a legújabb Audik berendezése fogadja a vezetőt, az anyagok minőségére minden eddiginél nagyobb figyelmet fordítottak.
Új formájú kormánykereke mögött ívelt kijelző alkotja a műszerfalat, ami 11,9 colos műszeregységből és 14,5 colos érintőképernyőből áll. Opcióként még az utasnak is lehet egy 10,9 colos kijelzője, amit a vezető nem láthat menet közben, neki a szélvédőre vetített head-up displayt fejlesztették tovább.
Motorkínálata mutatja, hogy az A5 nem szakított teljesen a belsőégésű motorokkal.
A belépőmodellt a 2.0 TFSI-vel szerelték, 150 lóerővel és hétfokozatú duplakuplungos váltóval, míg a 204 lóerős változathoz quattro hajtás is rendelhető. Megmarad a 2.0 TDI is, 204 lóerővel és akár összkerékhajtással is, és ehhez már 48 voltos mild hibrid rendszer is jár, ami 24 lóerős elektromotorjával dugóban araszolás és parkolás közben képes gurítani az autót.
Az A5-tel együtt jelent meg az új S5 és S5 Avant, amivel az Audi visszatér a benzinmotorhoz.
A háromliteres V6-os ebben a változatban 367 lóerőre képes, széria hozzá a quattro hajtás és a 48 voltos mild hibrid rendszer is. Az A6-ból ismert plug-in hibrid rendszert is megkapja az Audi A5, a kétliteres benzinmotorral a teljesítménye 299 és 367 lóerő lehet, míg az akkumulátort feltöltve 100 kilométer az elektromos hatótávolsága.
Sportosabb lökhárítójáról és négy kerek kipufogóvégéről ismerhető fel az új S5, de az A5 már alapváltozatában is vonzóbb lett az elődjénél.
A kupénak és a kabriónak valószínűleg búcsút kell intenünk, de praktikus ötödik ajtójával a Sportback újjászületett az új A5-ben, míg a lejtős tetővonalával az új A5 Avant minden eddiginél sportosabb formájú lett, erős ajánlatként azoknak, akik még nem állnak készen az elektromos autózásra.
Ez is érdekelhet: