Még alig hűlt ki az új A8 bevezető kampánya, az Audi máris bemutatta a következő nagy dobását, az A6 új generációját. A formája nem nagy meglepetés, de belül legalább olyan sok mindenre képes, mint a nagyobb testvére.

Számítottunk rá, hogy az A6 új generációjával készül az Audi, a genfi autószalon előtt egy héttel pedig le is leplezték az 5-ös BMW és az E-osztály legnagyobb ellenfelét.

A formája nem nagy meglepetés, hiszen a korábbi széria evolúciójával született, de annál azért sarkosabb lett, és megtalálod rajta azokat a stíluselemeket, amelyek az új A7-et és A8-at is modernebbé teszik. A méretei is csak néhány millimétert nőttek: 4,94 méter hosszú, 1,89 méter széles és 1,46 méter magas az autó, a tengelytávja 2,92 méteres.

Az A6 nemcsak áramvonalasnak látszik, hanem az is, a légellenállási együtthatója 0,24. A csomagtartó mérete maradt 530 literes.

Belül tágasabbnak ígéri az Audi az új A6-ot az elődjénél és a riválisainál is,

de nem ez a legérdekesebb benne. Hanem az, hogy megkapta ugyanazt a high-tech műszerfalat, amivel az A7 és A8 is fölé emelkedik a kategóriájának. A műszeregységet ugyanis 12,3 colos színes képernyő helyettesíti, az infotainment érintőképernyője 10,1 colos, és alatta egy másik 8,6 colos érintőkijelzőn kezelheted a klímaberendezést. Nem hiányozhat a fedélzeti internetelérés, a hagyományos kulcsot pedig egy androidos okostelefon is helyettesítheti NFC kapcsolattal.

Másra is jó egy okostelefon az új Audi A6-tal, hiszen a megfelelő alkalmazás segítségével az autó képes önállóan kiállni vagy beparkolni egy garázsba vagy parkolóhelyre.

Kétféle motorral vezeti be az A6-ot az Audi, méghozzá a két legnépszerűbbel.

Az egyik a turbós V6-os 3.0 TFSI, ami 340 lóerőre és 500 Nm nyomatékra képes, ezzel 5,1 másodperc alatt gyorsul százra és 250 km/óra a végsebessége. A másik pedig a szintén V6-os 3.0 TDI, 286 lóerővel és 620 Nm nyomatékkal. A benzineshez hétfokozatú duplakuplungos, a dízelhez nyolcsebességes bolygóműves automata váltó jár, a quattro hajtás minden esetben széria. A vezetés élményét négykerék-kormányzás, a komfortját pedig légrugózás növeli.

Minden motorhoz mild hibrid rendszert szállít az Audi,

ami azt jelenti, hogy egy elektromotor látja el az önindító-generátor szerepét, és tölti a lítiumion akkumulátort. 22 km/óra alá lassítva, vagy 55 és 160 km/óra között gurulva is képes leállítani a belsőégésű motort, amivel a gyáriak szerint 0,7 literes fogyasztáscsökkentés érhető el. A benzinesnél 6,7, a dízelnél 5,5 literes fogyasztást adtak meg.

Az akár 21 colos kerekekkel, S line sportcsomaggal, LED-es fényszóróval és Bang & Olufsen hifivel is felszerelhető új A6-ot a genfi autószalonon állítja ki az Audi, a kereskedésekbe a nyáron kerül.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Fedezd fel Materát ezzel a csodálatos Alfa Romeo 2600 Sprinttel

Csak egy elektromos autó, de ez több mint száz éves

Nincs szükség utakra – Dacia Duster TCe 130 4X4 Extreme

További cikkeink a témában
Életmód Otthon Így jutottunk a nyugati minimalizmustól az eklektikus ezredfordulón át az okosotthonokig – 20 éves a MaxCity, Kovács Zsófival beszélgettünk
Hirdetés