Az e-tron jelenleg az Audi elektromos hajtású crossoverét jelöli, de egy évtizeddel ezelőtt még több tanulmányautó is viselte ezt a nevet. Az egyik közülük ez a négy méternél is rövidebb sportautó, ami az R8 kistestvére lehetett volna.
Az Audinál már sorozatban gyártják az elektromos hajtású crossovert, de az e-tron néven egy évtizede még különféle tanulmányautókat mutattak be. 2009-ben az akkori R8 elektromos hajtású változatát nevezték el így, majd a következő évben a detroiti szalonon előálltak egy kisebb sportautóval, aminek szintén egyszerűen csak e-tron volt a neve.
A képeken látható prototípus első ránézésre az Audi R8 kistestvérének tűnik. A hossza csupán 3,93 méter, a 2,43 méteres tengelytávja is kisautós, 22 centivel rövidebb volt az akkori R8-énál. A jellegzetes formája mégis az R8-éhoz hasonló, a karosszéria szerkezete alumíniumból készült, amire műanyag borítás került, az utastér kétszemélyes.
Az e-tron prototípusa két elektromotort kapott, és mindkettő a hátsó kerekeket hajtja. A 204 lóerős teljesítménye mai szemmel már nem tűnik soknak, ahogyan az 5,9 másodperces gyorsulása százra, vagy a 200 km/órás végsebessége sem kiemelkedő az elektromos autók között. Az akkumulátora 45 kilowattórás, amivel akkoriban 250 kilométeres hatótávot becsültek.
Az Audi mégis élen járt néhány technológiával, ami már kilenc éve bekerült a prototípusba, így a teljesen LED-es mátrixfényszórók, vagy a hőszivattyús fűtési rendszer, amelyek később a sorozatgyártásban is megjelentek. Maga a típus végül nem vált valóra, pedig szívesen látnánk még ma is egy ilyen kompakt méretű elektromos sportautót az Audinál az R8 stílusában.