Két éve nem talált legyőzőre a Renault a kompakt autók kategóriájában a Nürburgringen, most az Audi döntötte meg a körrekordját az új RS3-mal.

Az Audi két hete mutatta be az RS3 új generációját, ami mindenki örömére kitartott az öthengeres motor mellett.

Kitart az öthengeres motor mellett az új Audi RS3

Nem lett a méretcsökkentés áldozata.

A teljesítménye nem változott, a 2,5 literes erőforrás továbbra is 400 lóerőre képes, de az Audi megoldotta, hogy az új RS3 mégis gyorsabb tudjon lenni az elődjénél, például három tizeddel hamarabb, 3,8 másodperc alatt éri el a százas tempót.

Most pedig az is kiderült, hogy mire megy a gyorsabb Audi RS3 a legendás Nürburgringen.

A pálya rekordját a kompakt autók között mostanáig a Renault Megane RS alaposan könnyített változata, a 300 lóerős Trophy-R tartotta, 2019-ben vette át az elsőséget a Honda Civic Type R-től, ami előtte szintén két évig tartotta a rekordot.

Az ötajtós ferdehátú modellek után ezúttal egy négyajtós lépcsőshátú lett a Nordschleife rekordere,

az Audi RS3 Limousine ugyanis 7 perc 40,748 másodperc alatt teljesítette a 20,8 kilométeres pályát, 4,64 másodperccel gyorsabban a Megane RS-nél. A kísérlethez vélhetően az opcióként 290 km/órára növelt végsebességű változatot használták.

A hátsó ülések nélküli, bukócsővel szerelt Renault-val ellentétben a száz lóerővel izmosabb Audit nem kellett tovább könnyíteni, teljesen szériafelszereltséggel állt rajthoz. Az egyetlen változtatás a Pirelli P Zero Trofeo R semi-slick abroncs volt, amit opcióként bárki megrendelhet az RS3-asához. A rekord vélhetően nem marad válasz nélkül, a Honda már készül a Civic Type R új generációjával.

Ez is érdekelhet:

Az ötajtós Honda Civic még neked is tetszhet

Ha nem jött be az előző széria stílusa, ez akkor is érdekelhet.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

További cikkeink a témában
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Hirdetés