Az Audi ezzel a terepjáróval indul a következő Dakar-ralin

Az Audi már a múlt év végén elárulta, hogy indul a Dakar-ralin, most pedig azt is megmutatta, hogy milyen autóval áll oda a jövő évi rajthoz.

A nyolcvanas évek elején az Audi a quattro hajtással forradalmat csinált a rali-világbajnokságban, majd 2012-ben a hibrid autók első győzelmét szerezte meg a 24 órás Le Mans-i futamon. Most újabb nagy dobásra készülnek, 2022-ben ugyanis elindulnak a Dakar-ralin egy érdekes technikájú, hibrid hajtású terepjáróval.

A sivatagban ezzel nem jutnának messzire, ezért a DTM-ből átvett kétliteres, turbós benzinmotor is dolgozik a fedélzeten, 600-ról 270 lóerőre csökkentett teljesítménnyel, ami egy harmadik elektromotoron keresztül tölti az akkumulátort.

Az Audi azt is elárulta a prototípusról, hogy a kombinált teljesítménye 680 lóerő,

amivel az üresen kéttonnás terepjáró 4,5 másodperc alatt gyorsul százra, és a szabályok szerint 170 km/óránál korlátozzák a sebességét. A range extender benzinmotor ideális fordulatszámon üzemel, ezért nagy hatótávra elég a 295 literes benzintank.

Az RS Q e-tron jelentősége nagyobb, mint gondolnánk, hiszen ezzel szélsőséges körülmények közt is próbára tehetik azt az elektromos hajtásláncot, amihez hasonlót majd az utcai modellekbe is szerelnek.

Ez is érdekelhet:

HELLO, EZ ITT A
PLAYER
Kövess minket a Facebookon!
Nagyon jól fogod érezni magad nálunk!

Hírlevél feliratkozás

Iratkozz fel a hírlevelünkre, és mi minden héten érdekes, szórakoztató sztorikat küldünk neked a világból.