Az Audi szabadidő-autói sem kerülhetik el, hogy sportváltozat készüljön belőlük, most a Q3 és a Q3 Sportback is megérkezett RS kivitelben. A csúcsmodellt izmosabb öthengeres motorral szerelik, ami az autóhoz hasonlóan Győrben készül.
Sorra mutatja be a legsportosabb RS modelleket az Audi, az RS6 Avant és az RS7 Sportback után most itt a Q3 csúcsváltozata. Az RS Q3 ugyanúgy öthengeres motort kap, mint az elődje, de ahhoz képest erősebb lett, és mostantól kupés vonalú karosszériával is rendelhető. Az RS Q3 Sportback teteje 4,5 centivel alacsonyabb a hagyományos változatnál.
A márka rajongóinak jó hír, hogy az Audi megtartotta az öthengeres motort az RS Q3 számára,
de a 2,5 literes erőforrást teljesen áttervezte. Az alumínium motorblokknak is köszönhető, hogy 26 kilogrammal könnyebb lett a korábbinál, és izmosabb is nála. Az előző RS Q3-ban 340, majd a Performance változatban 367 lóerős volt, de most ennél is többre képes.
Az öthengeres turbós motor teljesítménye 400 lóerő,
a legnagyobb nyomatéka 480 Nm. A hétfokozatú duplakuplungos váltóval és összkerékhajtással szerelt RS Q3 ezzel 4,5 másodperc alatt gyorsul százra, a végsebessége 250 km/óránál korlátozott, de ezt 280 km/órára is lehet növelni. Az újdonság ezzel egytizeddel gyorsabb a korábbi Performance modellnél.
A nagyobb teljesítményhez a külsejét is felturbózták,
a sárvédőket egy centivel kiszélesítették, a hűtőmaszk fölött egy szellőzőnyílást vágtak a régi quattro stílusában, és a Kyalami zöld fényezés is újdonság. Az RS Q3 hátulról is könnyen felismerhető lesz a lökhárító két oldalára tett kipufogóvégekről, ami az Audi sportmodellek sajátja.
A kerekek alapból is 20 colosak, de akár 21 colos méretet is lehet rendelni, felárért az első fékek karbon-kerámia tárcsát kaphatnak. A futóművét is leültették egy centivel, és különböző menetmódok közül lehet választani, a kormánykerék Alcantara borítású, az ülések integrált fejtámaszosok.
Az RS Q3 a típus többi változatához hasonlóan Győrben készül.