Megosztó a téma, de a szakemberek csak tudják, hogy miről beszélnek.

Kis túlzással élve kétféle ember van: aki télen hosszú-hosszú perceken keresztül üresben, azaz alapjáraton melegíti az autó motorját, és aki hideg időben sem vár, vagyis egyből sebességbe vált és útnak indul. A fogyasztói érdekvédelemmel foglalkozó amerikai Consumer Reports nonprofit szervezet tesztcentrumának vezető szerelője, John Ibbotson viszont elárulta, miként kellene tennünk, hogy jót tegyünk az autónknak (a környezetünknek, és még magunknak is):

a legjobb, ha hideg időben 60 másodpercet hagyunk a motornak, mielőtt elindulnánk.

Ha ennél (sokkal) hosszabb ideig alapjáraton melegítjük a motort, nemcsak üzemanyagot pazarlunk – ami többletköltséget eredményez –, de még jobban meg is viseli a motort, mint a beindítás-leállítás, mindemellett pedig a környezetre is káros hatással van: az amerikai Energiaügyi Minisztérium becslése szerint az alapjáratból származó üzemanyag-pazarlás évente mintegy 23 milliárd literre rúg, ami több mint 58 millió tonna szén-dioxid-kibocsátást eredményez, vagyis nem igazán segít a jelenlegi klímaválságon. Sőt ezzel kapcsolatban azt sem szabad figyelmen kívül, hagyni, hogy a károsanyag-kibocsátásnak való hosszú távú kitettség az egészségünkre nézve is káros hatással van.

Az amerikai American Automobile Association (AAA) autósokat képviselő nonprofit szövetség szerint viszont a motor beindítása után csak annyi ideig kell melegíteni az autót, míg bekapcsoljuk a biztonsági övet, merthogy a normál sebességgel való vezetés önmagában hatékonyan felmelegíti a motort.

(Forrás: Slashgear, fotó: Getty Images)

Ez is érdekelhet:

Így törik egy modern törésteszten egy harmincéves autó

Pedig a maga korában a Mitsubishi Sigma az egyik legbiztonságosabb autónak számított.

Mostantól mindenki használhatja a magyarországi Tesla-töltőket

A teslásoknak mostantól egy kicsit türelmesebbnek kell lenniük, mert más márkájú autókkal is használhatják a töltőiket.

Támogatott és ajánlott tartalmaink
További cikkeink a témában