Harminc év alatt nemcsak az autók biztonsága fejlődött rengeteget, hanem a töréstesztek és az azokat rögzítő kamerák is, ezért érdemes megnézni, ahogyan összetörnek egy ’93-as Mitsubishi Sigmát.

Harminc éve végeznek független törésteszteket Ausztráliában, és ebből az alkalomból látványos felvételen mutatják meg, hogyan állja ki egy modern törésteszt próbáját egy harminc éve gyártott autó. Ami nekünk az Euro NCAP, az Ausztráliában és Új-Zélandon az ANCAP, amely 1993-ban elsőként olyan modelleket tesztelt, mint a Honda Accord, a Mazda 626, a Toyota Camry és a Volvo 940.

Rengeteget fejlődtek az autók az eltelt idő alatt, elég csak annyit mondani, hogy az előbb felsorolt modellek közül akkoriban még csak a Volvóban volt légzsák.

Ma pedig minden eddiginél szigorúbb elvárásoknak kell megfelelni a törésteszteken, ezért az ANCAP kitalálta, hogy modern töréstesztnek is alávetnek egy 1993-as Mitsubishi Magnát – amit nálunk Sigma néven forgalmaztak.

Az eredmény tanulságos, hiszen míg a Sigma a korának egyik legbiztonságosabb autója volt, addig a teszten súlyos vagy akár halálos koponyasérülést jegyeztek fel, a vezető lába és medencéje is nagy sérülésveszélynek volt kitéve. Mindenesetre már csak azért is érdemes megnézni a tesztet, mert a mai kameratechnikával lenyűgöző lassításban láthatod, hogyan törik egy ’93-as autó.

Ez is érdekelhet:

Egyre több kínai autónak ötcsillagos a töréstesztje

Lehet, hogy tényleg egyre jobbak a kínai autók?

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen kutyatápot vegyél, ami a kutyádnak és a pénztárcádnak is jó?

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

500 lóerővel itt a Porsche Cayenne GTS

További cikkeink a témában